Iedereen behalve J23 en moderator, als je je tijd beter wilt gebruiken, lees deze reactie niet, want ik herhaal dezelfde punten, omdat J23 niet mijn reacties wilt begrijpt. Voor ik mijn punt vertel moet je beseffen dat IK het NIET had over wat er VOOR de Profeet, vrede zij met hem, gebeurde. Ik hield mij alleen bezig met het dragen van de hoofddoek TIJDENS en NA de Profeet, vrede zij met hem. Jij begon over 'hoofddoek was al een ding voor Mohammed' Jij was degene die de discussie veranderde. Iedereen kan de reacties lezen en zien wie over wat begon en wie de draai gaf aan de discussie. Ik verspil mijn tijd, echt waar. Ik heb zo vaak mijn punten duidelijk gemaakt en ik begin ook medelijden te krijgen voor de persoon die moet modereren.
1) Mijn argument is NIET of de hoofddoek er al was voor de Profeet, vrede zij met hem, of niet. Tuurlijk was de hoofddoek er al. Mijn punt is ook NIET of de hoofddoek een culturele of religieuze oorsprong had VOOR de Profeet, vrede zij met, of niet.
Mijn punt in mijn allereerste reactie was het ophelderen van de misconceptie dat de vrouwen in Arabië een hoofdbedekking droegen ter berscherming van de zon. De reden dat vrouwen de hoofddoek begonnen te dragen waren de verzen van Hoofdstuk 24, waarin wordt vermeld dat de gelovige vrouwen zich onder meer moeten bedekken. Toen refeerde ik naar het feit dat er verschillende overleveringen zijn betreft de reactie van de vrouwen op de openbaring van de verzen. Zij begonnen zo snel mogelijk met datgene wat ze als eerst vonden zichzelf te bedekken. Dat is het enige wat ik ter tafel bracht. De reden dat vrouwen zich vroeger (en nu nog steeds) bedekten was wegens de religie, niet de zon of cultuur. Wanneer ik praat over vrouwen en religie bedoel ik natuurlijk de vrouwelijke moslims en islam. Ik spreek niet over andere gelovende vrouwen.
2) Nogmaals, ik had het nooit over de hoofddoek voorafgaand de komst van Mohammed, vrede zij met hem. Ik hield me alleen bezig met de hoofddoek IN ISLAM. Jij veranderde de discussie en praatte 'oh historische bronnen over hoofddoek christenen dit en dat'. Iedereen kan nalezen dat jij het over een hele andere boeg gooide. Duidelijk? Mooi. Nu, wat mijn positie is betreft de hoofddoek voorafgaand de komst van Mohammed, vrede zij met hem. Ik geloof dat de reden dat vrouwen (niet-moslim vrouwen) zich bedekten, afstamt van religieuze motivatie. Ik citeerde al 1 Korinthiërs 11 voor de christenen. In het jodendom heb je ook vrouwen die zich bedekken. Hindoes doen het ook. Duidelijk? Ik hoop het. Maar weet je wat het grappige is? Het maakt voor islam niet uit of de mensen eerst het deden als cultuur of door religie, want in islam is het WEL RELIGIEUS en dat is waar IK het heel de tijd over heb. Dit is de 2e keer dat ik hetzelfde zeg. Hopelijk blijft het hierbij. Nogmaals moderator, sterkte. U wordt wss gek. Ik hoop dat ik niet nog een keer J23 antwoord geef, want ik verlies ook mijn breincellen :(