Straffen kan om verschillende redenen en op verschillende manieren. Wat voor straf hangt af van wat de reden is om te straffen.
In Nederland straft de overheid ook op verschillende manieren. Een overtreding, in het verkeer bijvoorbeeld, leidt tot een boete. Een soort pak slaag, maar dan financieel. Kleine kinderen waar niet rationeel mee te praten valt geef je wel eens een tikje. Niet om pijn te doen maar om ze te laten weten dat wat ze gedaan hebben of doen niet gewaardeerd wordt.
Een volgende stap is de taakstraf. Je hebt je asociaal gedragen naar de samenleving en moet dat goed maken door iets terug te doen naar de samenleving. Er zit ook een soort van vernedering in als je als stoere kerel in een park blaadjes staat te harken.
Ouders kunnen hun kinderen bijvoorbeeld iets in huis laten doen. De auto wassen bijvoorbeeld, onkruid wieden, afwassen. Je hebt je verkeerd gedragen en nu moet je iets terug doen om het goed te maken.
Tenslotte uitsluiten van de gemeenschap. Je hebt een misdrijf gepleegd, diefstal, mishandeling, of erger en daarmee plaatste jij jezelf buiten de gemeenschap. De samenleving sluit je dan uit van die gemeenschap en zet je in een gevangeniscel. Je hoort er niet meer bij. Ga maar eens nadenken over wat je gedaan hebt.
In de gezinssituatie kan je naar je kamer gestuurd worden en het afpakken van je telefoon kan je ook als zo iets zien.
Een verdere mogelijkheid in een gezinssituatie is het onthouden van liefde. "Mamma is heel boos en vindt jou niet lief meer!" Dat kan hard aankomen, voornamelijk bij jonge kinderen. In principe zou je zo iets ook niet gauw moeten doen.
Dan gaan we naar jouw situatie, het vrijwel naakt in de hoek van de kamer laten staan. In mijn ogen is dat een perversie. Wie is het die die straf initieert, je vader of je moeder? Er zit een element in van vernedering en sadistische lust. Het klopt van geen kant.
Ik las hier het topic van een meisje dat in mijn visie een SM relatie heeft.
Ik lees dingen waarvan ik niet kan geloven dat iemand met enig zelfrespect zich dat laat doen, maar met de juiste training kan je iemands geest zodanig afbreken dat vernedering en sadistische mishandeling als een vorm van liefde wordt gezien. Blijkbaar kan dat het uiteindelijke resultaat zijn van straffen die neerkomen op ernstig vernederen. "Mijn ouders houden van mij, daarom doen ze dat". Het is geen straffen, het is sadisme. Anders kan ik er niet van maken.
Je plaatst hier dit topic waarin je vraagt om een mening. Of mijn mening is wat je wilde horen weet ik niet, maar dat is dus zoals ik er over denk.
Niemand voelde zich tot dusverre geroepen er iets over te zeggen. Misschien dat mijn reactie andere reacties oproept.
Mijn advies aan jou, accepteer het niet langer. Herwin je zelfrespect! Als je ouders je weer opdracht geven je uit te kleden en in de hoek te gaan staan dan zeg je nee! Ook al geeft het je misschien genot, zoals dat meisje uit dat andere topic, dat zou gewoon niet zo zou moeten zijn!
Een SM relatie gaat in de eerste plaats om wellust, niet om liefde. Liefde vernedert niet!