Hola joven amigo! Ja, dat was lang geleden dat je voor het laatst gepost had maar je bent ons dus nog niet vergeten! In ieder geval ik jou ook niet. Je bent nu dus officieel geadopteerd door je nieuwe familie en zelfs heb je nu hun naam. Ik denk dat jij daar blij mee bent dus ik feliciteer je van harte met deze grote stap in je nieuwe leven!
Je hebt dus een kaart gestuurd en geprobeerd te bellen naar je biologische ouders en dat is heel goed. Je hebt duidelijk gemaakt je als een goede zoon te willen gedragen, jij wijst hen niet af, zij wijzen jou af. Zij moeten zich schamen, jij niet. Ondanks dat, jij bent toch een stukje van hen, daar valt niet aan te ontkomen. Ze hebben je toch ook goede dingen doorgegeven in hoe jij bent.
Misschien zijn er wel anderen in jouw Nederlandse familie die anders naar je kijken.
Het is niet fijn allemaal zoals het gegaan is. Het is onbegrijpelijk voor mij dat ouders zich zo gedragen naar hun kind. Misschien als ze ouder worden dat ze nog eens gaan nadenken en begrijpen wat ze eigenlijk gedaan hebben. Misschien ook wel niet, sommige mensen zijn niet in staat te veranderen. Ik denk niet dat jouw ouders gelukkig zijn. Ze zijn een verkeerde weg gegaan.
Dat het erg warm is in Spanje en de rest van zuidelijk Europa daar hoor je in Nederland wel over. Hier valt het gelukkig erg mee. Het is geen slechte zomer, elke dag mooi weer maar voor mij zou het wel af en toe wat meer mogen regenen.
Alles in Nederland is wat gematigder, ook het weer dus. Als het bij jullie warm is dan is het erg warm en als het regent dan regent het heel erg hard. Hier niet zo.
Je hebt lang niets van je laten horen en dat is aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant, je bent een nieuw leven begonnen en hoe meer jij je aanpast en hoe meer jij je nieuwe zelf wordt, hoe vager je leven van vroeger wordt. Nederland zit nog in jou en dat zal het altijd wel blijven, maar er zijn steeds minder mensen van je vroegere leven die jij je nog herinnert en die zich jou nog echt herinneren.
Je bent dus nog steeds 13 en wat ik zie aan mijn jonge neefje en nichtjes van die leeftijd is hoe snel ze veranderen. Elk jaar zijn ze iemand anders geworden. voor jou geldt dat ook, bovendien, je kijkt vooruit, daar is de rest van je leven. Wat achter je ligt is voorbij. Het verdwijnt uit je herinnering.
Ik vind het dus altijd erg leuk om weer wat van je te horen en niet alleen ik. Je ziet hoe vaak jouw posts gelezen worden. Ik denk ook nog vaak aan je, maar als ik niets meer van je hoor dan begrijp ik dat en kan ik je alleen maar het beste wensen.
Je hebt eerder wat verteld over je gevoelens naar vrienden en over je nieuwe school. Gevoelens zijn belangrijk en kunnen je veel geluk brengen maar dingen soms ook moeilijker maken als je ze moet verbergen. Voor jou is dat niet nodig denk ik. Waar jij nu bent ben jij omdat jij gewenst bent. Dan kan je zijn zoals je bent.
Ik vind het nog steeds wonderbaarlijk zoals dat gegaan is.
Je hebt je nieuwe familie, je hebt vrienden en je gaat naar school waar je ook anderen ontmoet en vrienden kan maken. Dingen die jou gelukkig maken en dat is fijn.
Hoe het allemaal verder zal gaan weet je nog niet, maar zo is dat voor iedereen. Er zijn mensen die van je houden, mensen waar jij van houdt, en dat is genoeg voor een leven dat het waard is om te leven.
Ik wens jou het allerbeste, veel vriendschap en veel liefde. ik zal jou niet vergeten. Jij bent een heel speciaal iemand.