J23, ik houd het kort maar ik vind wel dat ik weer eens mag reageren. Fijne jaarwisseling. Ik heb een tijdje niet gereageerd, waarom weet ik zelf ook niet. De afgelopen weken gaat het wel, Denk ik. Ik krijg hulp zoals je weet bij bijna alles wat ik doe, ik vind het eigenlijk alleen maar irritant. Ik moet van alles maken en testen voor de psycholoog en een andere vrouw die mij hulp geeft met slaap oefeningen, daar heb ik simpelweg gewoon geen zin in. Ook zie ik er het nut er niet van in en voelt het als een standaard praatje. Ik zie wel hoe dat ze gang gaat. Zelfde geldt voor school, ik ga nog wel, maar alleen om vrienden te zien. De rest boeit mij niet meer, wat mij wel boeit is wat ik volgend jaar ga doen. Ik heb gesprekken gehad met mijn mentor en met het HC een beroepen test gedaan. Daaruit kwamen sociale beroepen, qua hulp verlening, maar ook in de horeca. En iets met mode. Ik heb verder gezocht op opleidingen die gericht zijn op mode, daar ben ik in mijn vrije tijd veel mee bezig dus dat lijkt mij voor nu een handige keuze. Daarbij, als ik denk aan sociale beroepen qua hulpverlening denk ik aan vorig jaar, en dat wil ik vermijden. Ook zie ik mijzelf niet in de horeca werken, het is wel gezellig maar zeker in deze tijd heb ik maar mijn twijfels erover. Ik merk ook steeds meer dat als ik aan beroepen gericht aan de opleiding denk dat ik dan altijd kijk naar wat ik er mee verdienen ga en of dat genoeg zou zijn om mijzelf mee te kunnen onder houden. Stom, want ik heb helemaal geen beeld van een gemiddeld inkomen en of dat genoeg is voor het onderhouden van een gezin. Maar ja, daar ben ik inmiddels ook wel achter, ik denk teveel na en vooruit over dingen waar ik nog helemaal niet mee bezig zou moeten zijn. Terugkomend op die opleiding ik heb iets gevonden met mijn mentor. Van wat ik nog weet was het “mode en interieur” in Friesland. Daar heb ik volgens mij eind januari een opendag van, ook kijken we naar een sociaal opleiding en iets in de horeca om eventueel een dagje mee te lopen. Sociaal gaat het ook beter, nog steeds gezeik met mijn voormalige vriendengroep. Ik heb ze al 2 maanden niet gesproken en ze ontlopen onder andere mij voortdurend. Maar eigenlijk vind ik het wel prima zo. Ik werk nog elke zaterdag en nu door de weeks omdat het vakantie is, sporten alleen door de lockdown niet meer. Gister zat ik met een groep om nieuw jaar te vieren, dat was ook wel gezellig. Ik merk toch dat ik mijzelf gek maak met mijn zelfbeeld terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is, ik vind het moeilijk om dat over mijzelf te zeggen omdat ik dan het gevoel heb dat ik naast mijn schoenen ga lopen, terwijl ik mij al heel lang kut voel (nu niet gelukkig). De laatste paar avonden/weekenden dat ik heb gezeten merk ik wat meer aandacht, of ik heb het voorheen nooit gezien. Gister was het heel gezellig met een meisje, zij begon met aanraken enzo dus ik dacht dat zit wel goed. Ook had ik gewoon verteld dat ik nog nooit gezoend had, want dat zijn natuurlijk onderwerpen die we moeten bespreken op deze leeftijd. Onder andere zij geloofde mij niet, wat misschien een compliment is, even later vroeg ze me of ik ontgroend wilde worden. Maar al die andere gasten wisten daarvan natuurlijk dus die stonden te schreeuwen waardoor het m niet werd. Toch heb ik wel altijd mijn twijfels, het gebeurt altijd op dat soort avonden waar gedronken wordt, dus het zal vast wel door de alcohol komen. En dat ze er dan achteraf allemaal spijt hebben ervan. Rond het einde van de avond hing ze ook al een beetje rond een ander wat bij mij ook twijfels wekt. Deze ochtend snapte ze mij (snapchat) met dat ze geen idee meer had van wat ze had gezegd tegen mij, ik snapte de context er niet helemaal van, had ze spijt of…? Want natuurlijk weet ze wat ze heeft gezegd. Maar goed ik houd het hierbij, ik vind het fijn dat je aan mij denkt en sorry dat ik je zo hebt laten wachten als je je zorgen maakt. Het gaat hopelijk steeds een stukje beter.