• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Gevoelens
  4. Gevoelens
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Voorspellingsgevoel

21 jaar
2 kwartalen geleden
Ik heb over sommige situaties een (lichtelijk) voorspellend onderbuik gevoel. Dat voelt heel vreemd. Ik kan niet precies aanvoelen wat er gebeurd. Niet paranormaal, psychic, 6e zintuig dus. Bij mij zit er een lichte varient in, en ik heb het niet altijd. Aanvoelen of er positiefs of negatiefs gaat gebeuren, hoe goed/slecht afspraken gaan en heel soms andere situaties. Het is een sterkte weet in mijn lichaam en soms een hele sterke blijvende gedachte over iets hebben.

Zou dit misschien niet gewoon menselijk zijn. Ik had vroeger wel een tijdje gedacht dat ik paranormaal ben en vond dat toen helemaal tof. Paranormale dingen, woohoo en dat soort dingen maken mij nu behoorlijk bang.

4 reacties
22 jaar
2 kwartalen geleden
Ja, zij zegt heel dikwijls exact wat op dat moment door jouw hoofd gaat. Echt dingen die ze gewoon niet kan weten, over mensen en dingen uit je priveleven waar zij nog nooit van gehoord heeft. Gelukkig weet ze dat zelf niet, ze denkt dat ze er zomaar iets uit flapt. Dat doet ze gelukkig ook veel, er zomaar wat uitflappen. Dus ik ga het haar echt niet zeggen. Ik ken zo trouwens ook een ingenieur waarbij ik dat al 2x voorgehad heb. Maar die weet het zelf ook niet. En ja, dat is echt verschrikkelijk creepy, op de duur durf je in hun buurt bijna niets meer denken.
21 jaar
2 kwartalen geleden
Maar huhh, kan dat meisje die jij kent letterlijk weten wat je denkt? Dat is toch creepy
22 jaar
2 kwartalen geleden
Ik ken verschillende mensen die dat kunnen, maar meestal hebben ze het niet onder controle. Het "gebeurt gewoon". Bijvoorbeeld: ze kunnen zich vaag dingen in de toekomst "herinneren", net zoals dingen uit het verleden. Heel vaag en vervormd. Ik ken er ook die telepathie kunnen: ze voelen de gedachten en pijnen van anderen. Bijvoorbeeld als iemand uit hun familie 10km verderop zich verwondt, dan voelen zij op exact hetzelfde moment ook diezelfde pijn. Ik ken ook een meisje die onze gedachten kan lezen: ze zegt letterlijk die dingen die wij denken, maar die zij niet kan weten omdat het uit onze prive-sfeer is. Gelukkig weet ze zelf niet dat ze dat kan, anders zou ze het zeker misbruiken.

Ik ken ook verschillende mensen die zich stukjes uit hun vorige levens kunnen herinneren. Niet alles natuurlijk, alleen af en toe flarden. Net zoals uit hun kindertijd, dat zijn ook maar flarden. Heel veel kinderen vertellen daar vanzelf over tussen hun 2 en 4 jaar. Maar ze worden door hun ouders en omstaanders de mond gesnoerd, "nee kindje, dat is fantasie". En nadien vergeten ze alles.

Mensen zijn geen afgescheiden lichamen. Atomen zijn geen harde bolletjes zoals knikkers. Nee, het zijn eigenlijk energievelden. Ze stralen allerlei soorten energie uit, en ontvangen allerlei soorten energie. Bijvoorbeeld wij stralen geluiden uit (hartslag, ingewanden, stromend bloed), warmte, we reflecteren lichtgolven, en nog een hoop andere niet zichtbare. En we ontvangen energie. Sommige mensen zijn daar gevoeliger voor, die kunnen andere energieen ook vaag waarnemen.

In de Verre-Oosterse levensvisie zeggen ze dat wij geen lichamen zijn, maar een lichaam hebben en daarmee rondlopen. Zoals we geen auto zijn, maar een auto hebben en daarmee rondrijden. Onze hersenen zijn een beetje als de cockpit van een vliegtuig: met duizenden wijzertjes en knopjes waarmee je het lichaam bestuurt en de status meet (=zintuigen). Maar wijzelf zijn een niet-materieel bewustzijn dat het lichaam overstijgt. Dus volgens die filosofie is het niet meer dan normaal dat je "paranormale" dingen kan zien of voelen. Ze zijn niet paranormaal. Alleen zijn veel mensen zo afgestompt dat ze die niet meer waarnemen. Net zoals je zachte geluiden niet meer hoort na een hele dag op een luid concert, of zoals je in donkere ruimtes niets ziet als je uit hel zonlicht komt.

Ook in de Bijbel spreken ze de hele tijd over reincarnatie: leven na de dood, wederopstanding, verrijzenis, eeuwig leven (van de ziel), hiernamaals (=letterlijk: "volgende keer"), het lichaam vergaat tot stof en as, maar de ziel zoekt een nieuw lichaam en leeft daarin voort, enz...

Ik heb yoga gedaan en daar kregen wij ook les in Oosterse filosofie. Dat heeft mijn visie heel erg verruimd.

Dus er is niets mis met je, integendeel. Je bent misschien wel in betere staat dan gemiddeld, met hoger bewustzijn dan gemiddeld. Nadeel is dat je dan ook dingen waarneemt die je misschien liever niet zou waarnemen. Of dingen die anderen niet kunnen begrijpen omdat zij dat niet kunnen.

In een wereld waarin niemand ogen zou hebben en dus iedereen blind zou zijn, zou iemand die wel kan zien beschouwd worden als compleet krankzinnig. Want hij kan dingen vanop afstand "voelen" met die twee bewegende gezwellen in zijn hoofd die hij "ogen" noemt. "Dus hij is gek."

Veel mensen kunnen zulke dingen een beetje, buiten hun controle, en zonder dat ze het zelf weten of kunnen sturen. Er is niets mis, en je moet er geen angst van hebben.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

19 jaar
2 kwartalen geleden
Ik heb dit zelf ook, soms al maanden/jaren van te voren weet ik dat iets "gaat gebeuren" ofzo, iets wat mijn brein dan "tegen mij zegt" (heel vaag).

En dan ook nog exact de maanden dat het gebeuren gaat. En het klopt dan ook nog. Heb ik ook gehad met de relatie tussen mijn moeder en haar toenmalige vriend, en exact tussen de maanden wat mijn brein zei (juni/juli/augustus), gebeurde het in de eerste maand.

Ik snap nog steeds niet hoe ik, of dus mijn brein, dit al wist. Maar ik kan dit met meerdere dingen, ook als ik "iemand niet vertrouw", weet ik dat al vóórdat iets is gebeurt, zoals ik met het onderwijs heb gehad. Uiteindelijk hetgeen wat ik dacht dat ging gebeuren, gebeurde ook.

Het is een heel vaag "gevoel", of anders een gedachte die je brein aan je stuurt o.i.d., en dan heb je, nadat je zo'n gedachte "toegestuurd krijgt", sowieso alweer het gevoel dat je "anders bent dan anderen".

Maar ik heb dit dus ook. Je bent niet de enige. Maar wel de enige die ik nu "zie/spreek", die dit ook heeft.