• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Gevoelens
  4. Gevoelens
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Voor het eerst ooit een keer een meisje aangesproken.

19 jaar
1 kwartaal geleden
Nouja, dat dus.

Ik sprak vandaag, met zwaar veel angst & stress een meisje aan (Normale vragen, met sporten). Maar uiteindelijk bleek het niet zo "mega moeilijk" te zijn.

Alleen het feit dat mijn brein dan de hele tijd tijdens een gesprek denkt dat ze antwoorden geeft gebaseerd op hoe ik eruit zie (Wat soms wel zo kan zijn tho).

Maargoed, uiteindelijk twee gesprekken gehad, en ik weet nu hoe ze heet, hoe oud ze is, en of ze een vriend heeft. En nog wel wat kleine dingen.

Maargoed, voor mij is dat dan moeilijk met stress & angst i.v.m. epilepsie, want ik kon zo daar een aanval krijgen, regt voor der neus, bijvoorbeeld.

En ik heb autisme, wat praten met vreemden (vooral meiden) héél lastig maakt.

Maar ik stak dus een dikke middelvinger naar mezelf op, en deed het, gelukkig.

Ondanks dat ze op de vraag die ik stelde (samen sporten, omdat ik haar altijd alleen zag sporten), beetje een rare vraag hè, maar goed, "nee" zei, heb ik gelukkig er wel een ervaring bij: "Praten met het andere geslacht".

Eerder een verhaal dan écht een vraag. Misschien voor anderen fijn om te weten, die in hetzelfde schuitje zitten/zaten? Maar óók voor mij, misschien dat mensen wellicht (meer) TIPS hebben voor mij?

Ik zie wel wat er gebeurt.
2 reacties
14 jaar
1 kwartaal geleden
Vraag iets maak niet uit wat? Vraag is contact met iemand anders.
23 jaar
1 kwartaal geleden
Dag TS, Jouw stap is het omgekeerde van wat de astronaut Armstrong zei toen hij op de maan stapte: "That's one small step for a man, one giant leap for mankind". Je stap toen je dat meisje aansprak was iets heel gewoons voor de meeste mensen, maar jij ging een drempel over.
Jij hebt wat beperkingen die voor jouw gevoel zwaarder wegen dan het voor anderen een probleem zal zijn. Autisme is iets wat tegenwoordig vaker voor lijkt te komen maar misschien lijkt dat maar zo omdat het vaker gediagnosticeerd wordt. De ene autist is ook de andere niet, daarom spreekt men eerder van autistische kenmerken. Bij de meesten hoeft het normaal functioneren niet in de weg te staan.
Epilepsie is vervelender, maar daar zijn medicijnen voor die het kunnen beperken en als de ander weet hoe het zit dan kan men daar op voorbereid zijn en weten wat te doen.
Nu zal het zo zijn dat jij niet dagelijks een aanval krijgt, dus je zou je daar niet al te druk over moeten maken in je dagelijkse contacten.

Je vraagt om tips hoe je op een informele manier meisjes aan kan spreken. Je hebt zelf eigenlijk al een voorbeeld gegeven. Je had een aanleiding, die sport, je maakte een opmerking en je had een gesprek.
Het gaat er om dat je in je dagelijkse bezigheden met mensen ontmoet in bepaalde situaties. Soms nodigen die uit tot een opmerking. Het kan een opmerking zijn met wat humor, iets van meeleven met een situatie, een bewonderende opmerking over iets. Iets met humor doet het altijd goed. Het hangt ook af van wie die ander is. Tegen een jong iemand praat je anders dan tegen een jong iemand.
Wat je ook kan doen is iemand wat vragen. Mensen zijn altijd bereid om een ander ergens mee te helpen.

Eigenlijk zijn dat allemaal dingen die jij zelf ook wel weet. Beperk je ook niet tot meisjes, alle contacten laten je leren.

Je hebt die eerste stap nu gezet en je bent een drempel overgegaan. Je hebt ervaren dat het niet zo eng is als je dacht. Dat geeft je moed om wat ondernemender te worden. De volgende keer zal het makkelijker zijn en je krijgt steeds meer zelfvertrouwen. Je gaat ook merken wat goed aankomt en wat minder en zo leer je steeds socialer en makkelijker te worden in de omgang met anderen. Veel succes er mee en wie weet wat er nog eens van komt!

Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.