Dag meisje, We hebben inmiddels een heleboel berichten uitgewisseld over de dingen waar jij mee zit. Als ik het goed bekijk dan komt het allemaal neer op, en is alles het gevolg van jouw mislukte relatie met die jongen. Hij is al lang verdwenen uit jouw leven, hij heeft geen belangstelling meer voor jou, maar jij kan het maar niet loslaten.
De indruk die ik heb gekregen is dat jij verliefd op hem bent geworden maar hij niet op jou. Iets gemeens in hem bracht hem er toe om jou er mee te gaan treiteren.
Je hebt het steeds over spiritualiteit, maar naar mijn idee heb je het dan vooral over de bovennatuurlijke aspecten. Je ziet dingen die jij interpreteert als magische invloeden van bovennatuurlijke entiteiten. Dat is tenminste wat jij gelooft. Je denkt bijvoorbeeld dat het universum verbinding met jou wil laten maken met mensen op sociale media.
Dat zijn dus dingen, gevoelens, die jij als zodanig ervaart. Een ander, wat praktischer ingesteld iemand, zou er heel anders naar kijken. Jij zoekt er naar mijn idee meer achter dan je zou moeten doen. Voor de meeste mensen bestaat er zo iets als toeval, voor jou niet, alles wat je waarneemt en ervaart heeft een betekenis. Toeval bestaat voor jou niet, alles wordt gestuurd door die bovennatuurlijke identiteiten.
De vraag is of die neiging om overal een betekenis achter te zoeken al vanaf het begin in jou zat of dat het zich ontwikkeld heeft als het gevolg van die traumatische relatie.
Ik ga je niet zeggen dat wat jij denkt dat er is allemaal inbeelding is want dat geloof je toch niet. Wat jij jezelf wel af kan vragen is in hoeverre jij last hebt in je dagelijkse leven van de dingen die jij waarneemt en gelooft. Volgens mij is alleen maar het geloven er in, het je er angstig over maken en misschien het je bedreigd voelen een probleem. Feitelijk gebeurt er fysiek gewoon niets, dat zal je moeten toegeven.
Die jongen heeft je geskipt zeg je dus hij heeft geen belangstelling meer voor je. Hij heeft er ook geen enkel belang bij om zich verder met jou te bemoeien, waarom zou hij? Hij heeft zijn leven van vandaag en of hij studeert, of hij heeft werk, en misschien heeft hij ook een relatie. Dat houdt hem genoeg bezig en als hij een relatie heeft dan heeft hij voldoende redenen om jou achter zich te laten. Zou hij zich met jou gaan bemoeien dan geeft dat alleen maar problemen met zijn relatie van nu.
Het belangrijkste voor jouw gemoedsrust is dat jij die jongen achter je laat zoals hij jou achter zich heeft gelaten. Accepteer dat het allemaal voorbij is.
Al die spirituele dingen en berichten uit het universum, neem dat gewoon voor kennisgeving aan. Je gelooft dat er meer is, wel je bent lang niet de enige. Mensen hebben de behoefte om te geloven in iets hogers. Dat is het verschil tussen mensen en dieren, hoewel, wie weet wat dieren denken? Als mensen niet meer in God geloven en niet meer naar de kerk gaan dan voelen ze een leegte. Dat vullen ze dan met het geloven dat er 'iets' is.
Geloof gerust dat er iets is, maar geloof niet dat er krachten zijn die jouw leven besturen. Daar ben je te onbelangrijk voor als gewoon meisje, net als dat geldt voor al die andere gewone mensen, jong en oud.
Jij bent de baas over je leven, zo is dat gewoon, en niemand anders.