Herkenbaar
Sorry voor de lanbe tekst. Bij mij was het al zelfs zo dat ik begon te twijfelen of het nog wel waard was om te blijven leven.
Alles begon ergens toen ik 12 jaar was. Ik begon het moeilijk te krijgen met opletten in de les en concentreren. Ik dacht dat het over ging gaan dus verbergde het. Jaren gingen voorbij en ik keeg het dag na dag moeilijker. Hoe stom het ook klinkt, ik weet niet waarom ik het in mij hield. Op mijn laatste jaar in het middelbaar werd alles exponentieel slechter, mijn gemiddelde concentratietijd was minder dan een minuut geworden. Ik nam niks van de lessen op, kon thuis niks doen. Tegelijk ontwikkelde er precies een 2de negatieve stem in mijn hoofd, (ik weet het klinkt raar, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Eerst kon ik die stem onderdrukken en wegsteken. Maar al snel werd die negatieve kant sterker en dominanter in mijn hoofd. Ik weet niet hoe ik mijn eindexamens toen gehaald heb met nog een redelijk goed cijfer. Maar dat was het laatste druppel energie dat uit mijn brein ging, samen met die energie ging mijn hoop in mezelf, mijn zelfvertrouwen en mijn geluk weg. Ik werd een totaal nieuwe persoon. Alles wat vroeger leuk was om te doen, was opeens saai. Mijn glimlach verdween die ik vroeger altijd had. Mijn gevoel van humor ging weg. Ik was altijd optimistisch, behulpzaam en positief over alles. Al snel verdween dat alles en mijn negatieve kant nam de volledige controle over, mijn oude zelf was helemaal weg. Alles wat er doorheen de dag gebeurde boeide mij opeens niet meer. Niks had meer waarde voor mij, en na een tijdje was mijn leven mij ook niet meer zo waardevol. Intrusieve gedachten werden sterker en extremer. Het feit dat ik na mijn middelbaar op de universiteit verder ging doen maakte het niet veel beter. De campus was ook heel ver, ik was in totaal 4u per dag onderweg. Door mijn nieuwe zelf maakte ik ook geen vrienden, in het begin vond ik het erg maar daarna wende ik eraan. Ik zonderde mezelf af van alles. En elke keer dat ik aan het perron stond kreeg ik steeds dezelfde stem in mijn hoofd toen er een trein aankwam, "spring van het perron". De enige reden waarom ik dat niet deed was omdat ik vond dat mijn laptop in mijn rugzak meer waarde had dan mij. Het ergste was dat ik er met niemand over kon praten, dat werd gewoon geblokkeerd. Tot ik een keer aan het afspreken was, mijn vrienden hadden me overgehaald om af te spreken om wat te drinken. Na een bijna een fles vodka (normaal drink ik niet zo veel) deed de alcohol zijn werk en vertelde ik opeens alles, omdat iemand van mijn vrienden vroeg wat er was. Uit bezorgdheid belden ze mijn ouders en wisten ze het ook. Dankzij mijn beste vriend. Kreeg ik uiteindelijk hulp, de dokters schreven na een onderzoek een van de stekrste anti depressie pillen voor op max dodis. 2 maanden later (heden), gaat het ietjes beter. Maar nog lang niet goed. Ik ben nogsteeds liever alleen.
Voor degenen die het gelezen hebben, bedankt.
Ik wens jullie veel sterkte en geluk in het leven.
Maar vooral, vraag snel om hulp, wacht niet te lang aub
En blijf leven...
Groetjes G.