• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jezelf iets aandoen
  4. Over mij verleden , zelfmoord
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Over mij verleden , zelfmoord

15 jaar
3 jaar geleden

Hoi ik ben een meisje van 15 , ik heb de afgelopen jaren veel meegemaakt. Waardoor ik het eigenlijk niet meer wil leven en ik mezelf. Al heel vaak heb proberen aan te doen , me vriend houd me steeds tegen . Maar hij moet weten dat ik zo niet door kan gaan. Ik heb ook wel is tegen hem gezegd waarom ga je niet weg en zoek je een ander vriedin . Die niet zoveel shit heeft meegemaakt, en dan zegt die nee want ik wil jou . En zeg die steeds liefe dingen . Maat ik kraak hem dan echt af als het over mij gaat . En dat vind ik gewoon zielig hij moest de vorige keer gewoon bijna huilen , omdat die het erg vind dat ik mezelf elke dag snij en mezelf elke dag dingen tegen mezelf zeg die 'normalen ' mensen niet zullen doen dit was mijn verhaal .

Moderator:
Hallo meisje van 15. Wat goed dat je je verhaal hier deelt en wat fijn dat je een vriend hebt die jou tegenhoudt. Blijf hier niet mee lopen. Er zijn mensen die je kunnen helpen. Op www.113.nl kun je gratis chatten met een hulpverlener. Ook bieden ze therapie, coaching en een veiligheidsplan. Je kunt ook 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen naar 0800 0113. Ook zijn er heel veel andere plekken waar je hulp kunt krijgen, kijk bijvoorbeeld eens op www.jongerenhulponline.nl

Heel veel sterkte!

27 reacties
23 jaar
3 jaar geleden
Heel goed meisje, Ik ben erg blij dat te horen. Je was een doodlopend pad ingeslagen, maar nu heb je de juiste weg weer gevonden. Ik denk dat je niet alleen jezelf gelukkiger maakt maar ook de mensen om je heen. Als je zo in de put zit dan ben je niet echt het zonnetje in huis en dat maakt iedereen een beetje ongelukkig.
Hou vol, het kan alleen maar beter worden en als je die nare dingen achter je kan laten, een plaatsje geven zoals ze dat noemen, dan ben je straks net zoals al die andere meisjes van jouw leeftijd. Niet altijd zal alles leuk zijn, maar genoeg fijne dingen om het leven de moeite waard te maken. Het mooiste komt nog!
16 jaar
3 jaar geleden
Hey ! Ik doe voor alles me best en tot nu toe gaat het ook weer wat beter .
23 jaar
3 jaar geleden
Beste meid, Het doet mij plezier dat het weer goed is tussen jou en dat Centrum voor Seksueel Geweld. Die mensen daar zullen je die ruzie niet nadragen. Ze begrijpen wel dat iemand met problemen zoals jij wel eens emotioneel kan zijn. Ik hoop dat ze jou op de ene of de andere manier kunnen helpen.
Jij moet er zelf uitkomen, maar het is wel fijn als iemand af en toe je hand vasthoudt en je de weg wijst.

Nu heb je dus ook nog anorexia. Dat heeft gevolgen voor je gezondheid, maar in de basis is het ook iets psychisch. Ik heb een nichtje die heeft het ook gehad, maar ze is er uit gekomen, heeft een man gevonden met een goede baan, en is nu de de moeder van twee schattige meisjes.

Wat bij jou de oorzaak is dat kan ik natuurlijk niet zeggen. Bij haar kwam het naar ik denk doordat haar vader teveel van haar verwachtte. Die druk kon ze niet aan. Ze is nog steeds erg slank maar wel gezond.
Ik hoop dat jij ook daar begeleiding voor krijgt.

Ik denk dat jij het vertrouwen kan hebben dat je er uit komt. Als ik zie hoe je nu praat en in het begin dan zie ik verbetering. Je bent wat optimistischer en misschien begin je te geloven dat je al die narigheid een keer achter je kan laten.
Voor je vriend is het ook leuker als jij niet al te mager bent ;-). Hij is erg begripvol en lief voor jou. Hij verdient het om iets te hebben om naar uit te kijken. Dat zou jou toch ook moeten motiveren, een goede vriendin voor die jongen te willen zijn.

Doe je best, met wat hulp en aanmoediging kan je heel ver komen als jij de wil hebt en de kracht. Het gaat niet van vandaag op morgen, maar je hebt tijd genoeg. Gewoon niet te ongeduldig worden.
16 jaar
3 jaar geleden
Hey!
Ik denk dat mijn toekomst van zelf komt . Heb nog geen plannen of iets , maar ja ik ga het weer proberen met centrum seksueel geweld , ik heb me excuses ook aangeboden , en het gaat daar wel weer . Klopt je bent niet mijn dokter , maar misschien had ik het eerder moeten melden . Ik heb anorexia. En ik krijg er ook hulp voor . Ik vind je helemaal niet zo streng ofzo , k begrijp je wel , je wilt alleen maar helpen .
16 jaar
3 jaar geleden
Ik ga het proberen dank u wel
23 jaar
3 jaar geleden
Beste meid, De vraag is, hoe zie jij je toekomst? Zie jij een toekomst of denk je dat uit het leven stappen voor jou de beste oplossing is? Je vriend accepteert voor nu dat hij alleen maar naar jou mag kijken, maar dat is een te groot offer wat jij van hem vraagt.

Een einde aan je leven maken is geen optie. Daar verpest jij het leven van al die mensen die om jou geven zoveel mee, als jij een geweten hebt dan doe je dat niet. En waarom jezelf die 70 0f misschien wel 80 jaar ontnemen waarin je zoveel leuke en fijne dingen kan beleven?

Centrum voor Seksueel Geweld vertrouw je niet. Daar zal je wel een reden voor hebben, maar is dat echt een goede reden? Die mensen zijn er om te helpen. Echt jammer dat jij daar ruzie gaat maken.
Dan is de andere optie naar de huisarts gaan en daar een verwijzing naar een psycholoog vragen.
Ik heb jou het een en ander vertelt over wat ik denk waar jij mee zit, namelijk dat het een psychisch iets is wat kan veranderen en jou weer het leven teruggeven zoals elke meid van 16 dat heeft. Geloof jij dat? Als je dat gelooft dan kan je misschien zelf werken aan veranderen. Geloof je dat niet en wil je geen hulp, dan weet ik het ook niet meer.

Wat ik bedoel met dat er met jou lichamelijk niets mankeert is dat ik denk dat jij net zo gezond bent als elke meid van 16. Het probleem zit volgens mij in je hoofd en nergens anders. Ik ben natuurlijk niet jou dokter maar ik heb niets gelezen over lichamelijke klachten, alleen psychische. Voor lichamelijke problemen ga je naar de dokter, voor psychische naar de psycholoog, en dat is wat ik denk dat jij moet doen. Of wil je dat het blijft zoals het is?

Misschien vind jij mij wat streng deze keer, maar ik wil dat het beter met jou gaat en dat jij een goed leven krijgt. Als jij dat ook wilt dan moet je daar aan gaan werken. Lees wat J22 zegt. Die weet waar hij over praat. Hij heeft dat allemaal zelf meegemaakt.

Ik wens je veel wijsheid!
22 jaar
3 jaar geleden
Ga dan naar fier.nl, zoals ik zei. Die organisatie richt zich op dezelfde problemen als dat centrum seksueel geweld doet, maar wel vanuit een andere denkmanier. Bovendien zijn het natuurlijk ook andere hulpverleners.

Echt doen!! Je bent een veels te slimme, moedige en getalenteerde meid om ons te verlaten! Accepteer hulp! Dit is altijd een teken van kracht, nooit van zwakte en deze hulp zorgt ervoor dat je hier veel sterker uitkomt. Lees mijn bericht van over vijf jaar nog maar eens terug!!
16 jaar
3 jaar geleden
Ik had nog een vraag . Wat bedoelt je met je mankeert lichamelijk niks ?
16 jaar
3 jaar geleden
Hey !
Nee , ik kom daar niet meer bij centrum seksueel geweld. Want ik vertrouw het niet meer .
23 jaar
3 jaar geleden
Beste meid, Je zegt niet wanneer je die paniekaanvallen krijgt, maar ik neem aan dat het is wanneer je vriend te dichtbij komt, letterlijk gezien.
Jij hebt voor jezelf aangenomen dat lichamelijke intimiteit er niet inzit. Dat zeg je als het ware steeds tegen jezelf en hoe meer jij dat voor een feit aanneemt, des te sterker graaft het zich in in je hersenen.Het is als het ware een soort zelfhypnose.

Je mankeert lichamelijk niets en voor de rest ben je ook een normaal meisje van zestien. Dus dat er voor jou geen lichamelijke intimiteit kan zijn kan niet waar zijn. Jij hebt dat alleen maar jezelf ingebeeld door je trauma en zo is het voor jou een feit geworden.

Je hebt het verhaal van J22 gelezen, die zat ook in een diepe depressie toen hij zo oud was als jij. Hij heeft therapie gehad bij een psycholoog en nu is hij er doorheen gekomen.

Dit hier heeft jou misschien al geholpen om wat meer inzicht te krijgen, maar waar het om gaat is dat jij jezelf als het ware moet herprogrammeren. Van dat idee geen lichamelijke intimiteit, daar moet jij van af. Van die gedachte moet jij je bevrijden. Dat moet jij zelf doen. Of jij dat kan zonder hulp van buiten is de vraag. Alleen je vriend weet er van en die is ook maar een jonge jongen neem ik aan. Ik denk dat je er met meer mensen over moet praten, je hebt professionele hulp nodig. Wij hier zijn ook maar goedwillende amateurs.
Dat Centrum voor Seksueel Geweld, ben je daar nog welkom of heb je er geen vertrouwen meer in? Ik lees dat ze je kunnen helpen aan een psycholoog. Ik denk dat jij dat echt nodig hebt.

Hoe je verdere omstandigheden zijn, thuis, op school, met vriendinnen, dat speelt ook een rol. Als dat niet helemaal goed is dan wordt alles veel moeilijker. Als je gedragen wordt door een omgeving waar je vriendschap, begrip en liefde vindt dan gaat alles veel makkelijker en kan je meer hebben.

Ik hoop echt dat je durft te geloven dat jouw leven weer gewoon kan worden met uitzicht op een normaal leven zoals alle meisjes van jouw leeftijd dat hebben. Als je dat geloven kan dan ben je al een heel stuk verder en met wat hulp kan je daar echt komen.

Wij hier kunnen alleen maar wat stukjes schrijven, maar de mensen om je heen die zijn echt en die kunnen jou echt helpen. Als jij dat wilt en als jij ze de kans geeft. Waag het er op en vertrouw ze een beetje!

Dit topic is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.