• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Rouwen
  4. Rouwen
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

oma gestorven

12 jaar
7 jaar geleden
Hoi allemaal!
een maand ofzo geleden is mijn oma overleden. ze zat in een verzorgingshuis en mijn ouders vinden het ook niet raar dat ze overleden is want ze was al heel ziek.

ze was in de nacht overleden en mijn moeder wekte me om 6 uur, ik was al verbaast want normaal wekt ze me om 8 uur. toen zei ze dat mijn oma overleden is en mijn vader er de hele nacht bij is gebleven. toen ze dat zei was ik wel een beetje geschrokken, want het is natuurlijk niet niks. maar verder voelde ik niet echt verdriet. ook niet toen ze zei dat mijn oma met tranen in haar ogen mijn vader had gezegd dat ze van hem hield en stierf.

ik was erna nogsteeds niet echt verdrietig.
en nu nogsteeds niet, ook als ik naar haar foto kijk.

is dit raar?
1 reactie
20 jaar
7 jaar geleden
Rouw is voor iedereen anders. Dat je niet verdrietig bent is dus niet erg. Ik ben zelf vorig jaar mijn oma verloren en toen heb ik gemerkt dat je heel veel verschillende gevoelens kunt hebben als iemand overlijdt, niet eens alleen maar negatieve: het kan ook zijn dat je als familie dichter bij elkaar komt, of terugdenkt aan leuke herinneringen met de overleden persoon, bijvoorbeeld. Zeker als je oma al lang ziek was en je al wist dat ze ging overlijden, kan dat een bepaalde rust geven. En het kan ook dat je later nog verdriet zult krijgen, of juist niet.

Wat ik maar wil zeggen is dat je je niet slecht hoeft te voelen omdat je niet verdrietig bent. Het wil echt niet zeggen dat je gevoelloos bent of niet genoeg om je oma gaf of zoiets. Dit is gewoon wat jij nu voelt. Als je iemand verliest, ben jij de enige die bepaalt hoe je daarmee om wilt gaan: je mag je voelen zoals je je voelt.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.