• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. LHBTIQ+
  4. stel een vraag aan een transgender
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

stel een vraag aan een transgender

18 jaar
2 jaar geleden
hi!
ik ben transgender (FtM, dit betekent Female to Male) en dacht dat sommige mensen het interessant zouden vinden om een vraag te stellen. Je mag alles vragen, maar houd het enkel daar bij.

Dit is geen uitnodiging om een discussie te starten of om je eigen geloofsovertuiging te delen en mij te overtuigen dat ik ‘een grote fout’ heb begaan.

ik zit al 2 jaar aan de hormonen en het heeft mij alleen maar positief beïnvloed, negativiteit is niet nodig :)
40 reacties
18 jaar
1 jaar geleden
M13, TS hier,

Ik ben een jongen, zo zie ik er ook uit en heb een lage stem en haar op mijn gezicht, maar heb wel een vagina want ik ben als meisje geboren. Nu ben ik in transitie gegaan en heb ik hormonen genomen waardoor mijn lichaam is gaan aanpassen naar het mannelijke geslacht. vandaar dat ik er helemaal als jongen uit zie en ook zo klink, en zo voel ik mij ook.
18 jaar
1 jaar geleden
X18, ik begrijp vanuit je bericht dat je zelf interseksueel bent maar wat heeft dat te maken met het feit of je mij wel of niet met jongen zou aanspreken. als je me op straat zou zien lopen of ik schud je de hand dan zou je niet beter weten dan dat ik een jongen ben.

zo kun je me ook gewoon aanspreken want dat ben ik ook en zo ga ik al 1,5 jaar (dat mensen niet beter weten/niet weten dat ik trans ben) door het leven.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
18 jaar
1 jaar geleden
Ik zou ts niet met jongen aanspreken, ook niet met meisje. Bij mij is de voorgeschiedenis wel anders maar transseksueel en intersekdueel passen niet in het zwart-wit model van jongen/ meisje. Als. Ik seks net jongens willen ze meestal neuken met het meisje dat ik ben, als ik seks met meisjes zijn ze vooral gefocust op mijn peins. Tenzij de jongen of het meisje gay zijn. Mijn vaste vriendin is lesbisch, maar vindt vooral leuk/fijn/geil dat ik een meisje ben met piemel
13 jaar
1 jaar geleden
Hoi jongen, mijn vraag is wat wil je zijn voor geslacht? een jongen en of een meisje ? En heb je dan een penis of een vagina-…
22 jaar
1 jaar geleden
Ik heb er super veel bewondering voor, toch een flinke en definitieve stap. Maar kan me god in jullie verplaatsen. Was lange tijd liever zelf een meisje geweest, maar sinds mijn coming out heb ik de balans gevonden. Iedereen weet dat ik aan cross dressen doe, waarin ik me helemaal te gek voel.
18 jaar
2 jaar geleden
@j23, TS hier,

In het echte leven krijg ik tegenwoordig geen nare opmerkingen of blikken meer, omdat ik eruit zie en klink als een aangeboren jongen. iedereen die mij nu ontmoet weet ook niet dat ik als meisje geboren ben, dus ze kunnen daar ook niks van vinden omdat ze het niet weten.

en sowieso zijn het meestal mensen op het internet die zichzelf zo groot uitspreken, in het echt zou ik van deze mensen enkel een blik toegeworpen krijgen of een grensoverschrijdende vraag die ik meteen af kan kappen.

er is niemand die mij recht in de ogen aan kijkt en een hele monoloog over hun uitgesproken mening van mijn bestaan zal geven.

alleen op het internet of in de politiek kan iedereen uitgebreid z’n denigrerende zegje doen.
23 jaar
2 jaar geleden
TS, krijg je in het echt evenveel negatieve reacties, of zijn dat soort mensen vooral internethelden?
18 jaar
2 jaar geleden
@m16, TS hier,

ik kan ook goed dansen haha, ik ben 16 jaar een meisje geweest dus ben goed los in de heupen
18 jaar
2 jaar geleden
Ik scheer me nergens en heb alleen wat donshaartjes hier en daar
Mijn hoofdhaar groeit dik en snel en is rood, de enkele donshaartjes zijn lichtblond, bijna onzichtbaar en afwezig o mijn gezicht
13 jaar
2 jaar geleden
Vind je het niet vervelend om je elke dag te moeten scheren, snor, baard, vagina, benen, billen.

Dit topic is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.