Dit is geen transhaat, maar gewoon nuchter: wat had je anders verwacht? Als je je hele leven bouwt op een leugen, door je als iemand anders voor te doen dan je bent, dan weet je toch op voorhand dat je hiertegenaan gaat lopen?
Ik begrijp echt wel dat je misschien niet gelukkig bent met het lichaam waarmee je geboren bent. Immers, ik ook niet: het mijne is te zwak, te dikwijls ziek, te lelijk; en het saboteert mij bij alles wat ik wil doen omdat het niet meewil. Ik zou 1000x liever een mooi, sterk en vooral kerngezond lichaam hebben. Ik zou mij daar veel liever mee identificeren. Maar het is wat het is, en ik moet daarmee leven, hoe frustrerend die waarheid soms ook is. Als ik mijzelf en anderen blaasjes zou gaan wijsmaken dat ik superwoman ben, dan zou ik heel mijn leven met die leugen moeten rondlopen. En dan zou ik ook dagelijks tegen dat soort problemen aanlopen en het mijzelf alsmaar moeilijker en moeilijker maken.
En ik zou veel liever in een rijk en ruimdenkend gezin geboren zijn, inplaats van in dit bekrompen, arm gezin met domme mensen. Ik zou mij veel liever met zo'n rijke mensen identificeren die zich alles kunnen permitteren en daarvan genieten: mooie villa's, luxe auto's, vliegtuigen,... Maar het is niet zo. En ik ga dat ook niet faken.
Dus zie gewoon de realiteit onder ogen, leef met de waarheid, en probeer daar het beste van te maken, ook al is het niet je droom. Met een permante leugen en duistere geheimen kan je ook niet gelukkig worden. Alleen met de waarheid en oprechtheid kan je (een beetje) gelukkig(er) worden: waarheid werkt mentaal bevrijdend.
Als je toch perse als trans zou willen leven, dus met die leugen, kom daar dan ten minste openlijk voor uit (maar zonder het agressief op te dringen aan wie daar geen boodschap aan heeft), en leef met de consequentie dat de grote meerderheid je gestoord gaat vinden. Anders gaan al je vrienden, collega's en kandidaat-partners zich bedrogen voelen, en je altijd wantrouwen, net omdat je die waarheid verzwegen en gelogen hebt.
Een andere oplossing is om uit je lichaam te stappen en een nieuw lichaam te gaan zoeken, dit keer wel van het juiste geslacht. Maar dat zou ik ook niet doen. Ten eerste geloof ik wel dat reincarnatie bestaat, maar ik ben niet 100000% zeker. Ten tweede weet ik niet hoeveel controle ik ga hebben over de keuze van dat nieuwe lichaam, noch waar en in welk gezin dat gaat zijn. Dat zou serieus kunnen tegenvallen. En ten derde verlies je dan weer ca. 20 jaar, en moet je weer helemaal opnieuw beginnen als een baby, bij ouders die denken dat ze je gemaakt hebben en die je beschouwen als hun eigendom en slaafje. Ook geen aantrekkelijk vooruitzicht. Zie je?
Zoals gezegd, dit is geen transhaat, maar gewoon nuchtere realiteit en gezond verstand, afkomstig van iemand die ook niet gelukkig is met haar lichaam, en ook allerlei opties overwogen heeft. Leer gewoon leven met de waarheid, het is wat het is, en probeer daar het beste van te maken.