Voor 5 van de 8 miljard mensen behoort het concept reincarnatie tot hun normale dagelijkse leven. Velen herinneren zich dingen uit hun vorige levens, en ze praten daar openlijk over. Alleen niet hier in ons materialistische Westen (behalve dan in alternatieve kringen zoals die waar ik korte tijd in gezeten heb, daar dan weer wel). Zelfs de hele Bijbel staat er vol van: het-leven-na-de-dood, hiernamaals (=letterlijk "volgende keer"), wederopstanding, verrijzenis,... In een evangelie zegt Jezus letterlijk dat het lichaam vergaat tot stof en as, maar dat de ziel een nieuw lichaam zoekt en daarin verder leeft. Dus puur reincarnatie. Alleen willen de meesten dat niet zien. Vooral katholieke pastoors niet (of toch niet die bij ons).
Probleem is alleen dat je pas 100% zeker weet of het waar is, als je het geprobeerd hebt. Maar dan kan je dus niet meer terug... Stel dat het toch niet waar zou zijn, of dat je niet daar terecht komt waar je had gehoopt te komen...? Dan zit je pas echt in de shit.
Dus uit je lichaam stappen in de hoop nadien een beter te krijgen, of van het juiste geslacht, zou ik beslist afraden. Tenzij je huidige lichaam totaal vernield is, vb. verlamd door een zwaar ongeval, of met uitzichtloze ziekte, zonder toekomst. Dan kan je er beter wel zo snel mogelijk uit stappen. Maar zeker niet in jouw geval, of niet in het mijne.
Maar vanuit het concept van reincarnatie kan ik dus best begrijpen dat je het gevoel hebt in een verkeerd lichaam te zitten, in dit leven. Misschien had je in vorige levens bijzonder veel succes met mannenlichamen, was dat waar je echt van hield, waar je eeuwenlang mee rondliep en je echt in thuis voelde. En/of misschien had je slechte ervaringen met vrouwenlichamen. Dus ik kan je helemaal begrijpen.
Alleen geloof ik niet dat je oplossing de juiste is.
Een lichaam is een beetje als een auto: je bent geen auto, maar je hebt er eentje. Die auto is voor een deel een gebruiksvoorwerp en voor een deel lustobject. En hij bepaalt mee hoe de anderen jou aanzien. Een verroeste, geblutste Renault kom veel minder goed over dan een glimmende sportwagen, ik zeg maar iets. Maar stel dat je in de verkeerde auto zit: moet je dan gaan faken dat het een andere is? Door er andere logo's op te plakken en een valse motorkap? Moet je dan gaan faken dat het een Porsche is inplaats van een Renault? Mag je dan het Renault-chassis-nummer eruit vijlen en dat van een Porsche erin lassen? Zie je: jij weet dat het niet waar is, en de anderen weten het ook. Dat moet toch blijven knagen?
En dan blijft de vraag: als je nu een vrouwenlichaam hebt, hoe kan je dan weten hoe een mannenlichaam voelt? Hoe mannen zich voelen? Misschien voelen zij zich wel totaal anders dan wat wij denken dat ze zich voelen? Tenzij reincarnatie echt bestaat, en je je dat herinnert van vorige levens.
Dus ik geloof dat je het jezelf veel moeilijker maakt dan nodig. Je kan je wel identificeren met iemand anders, maar je kan je biologische structuur niet ombouwen: de genen en chromosomen en organen, en zo. Een fake penis gaat nooit hetzelfde voelen als een echte. En veel mensen gaan het raar en onnatuurlijk blijven vinden. Maar goed, het is jouw leven, dus je moet zelf kiezen. En ik hoop echt dat je gelukkig wordt met je keuze.