Dag J23, beste H,
Broer is vader van een dochtertje, en een tweede kindje staat op de wachtlijst. Mama hoopt op een jongen, ik ook :-) . Mama is in de wolken trouwens. Ik zal broer zeker je groeten doen.
Tussen liefde en lust zal ik altijd liefde kiezen, dat is altijd zo geweest. Maar het is het laatste half jaar redelijk ingewikkeld geworden, ik weet niet wat je er al van mee gelezen hebt ...
Mijn vriend is in de zomervakantie vreemd gegaan en heeft dat bekend. Hij moest trouwens van zijn ouders bekennen. Ik was er helemaal kapot van maar mijn vriend had zo een spijt dat ik hem vergeven heb. Ik hou te veel van hem en zou het niet aankunnen moest hij weg gaan. Maar hij kreeg ook wroeging; het knaagde aan hem dat hij mij verraden had. Dus om zijn wroeging te kalmeren, ben ook ik vreemd gegaan met mijn kotgenote, die al twee jaar mij aan het verleiden was. Grotendeel deed ik dat dus uit liefde voor hem, opdat hij zich niet meer schuldig zou voelen. En mijn kotgenote was natuurlijk in de wolken en ik een ervaring rijker.
Goed. Huisarts niet zo happy toen dat allemaal uitkwam. Alletwee laten testen op soa's maar alles bleek in orde.
Nog veel later, omdat mijn vriend en ik ook graag naar de homo-sauna gaan, heeft de huisarts op prep-intakegesprek gestuurd. Dat is deze topic, je zal het wel gelezen hebben.
De homo-sauna doen we niet voor de seks. Het is een plek waar ge met andere homo's kunt samen zijn zonder scheef bekeken te worden. En de sauna zelf is super leuk! Nooit geweten dat u laten bakken en braden zo zalig kon voelen :-) . (En er is een zwembad ...)
In de sauna redelijk wat vrienden gemaakt, jongens van onze leeftijd. Sommigen komen specifiek voor seks met anderen, anderen meer gelijk ons: ieder koppeltje voor zijn eigen. En die sauna is ongelofelijk goed om de stress te verjagen! Wellness inderdaad (en dan doel ik op het sauna gedeelte).
Die prep-rollercoaster gaat mij te snel. Ik ben er niet voor, mijn vriend wel. Een beetje geef ik de huisarts de schuld doch de schuld ligt bij onszelf: de scheve schaatsen.
Eergisteren een goed gesprek gehad met mijn vriend. Op gebied van liefde ben ik alles wat hij zich maar kan wensen, op gebied van seks zou hij het leuker vinden moest ik wat vaker de rol van top nemen. Maar die rol ligt mij echt niet. Echt niet.
Gisteren was het Valentijn. Als homo-koppeltje kunt ge niet ergens iets gaan eten zonder buiten gekeken te worden, dus hebben we de avond bij zijn thuis gehad (zijn ouders hadden wel een romantisch etentje gereserveerd). Geloof me als ik zeg dat ik alles uit de kast heb gehaald om mijn vriend maximaal te verwennen. Het top gedeelte niet, dat zou te gemaakt geweest zijn dan. Maar gewoon, alles waar ik goed in ben nog beter gedaan. Heel leuke avond geweest en beiden super tevreden.
Mijn vriend wilt verder doen met die prep. Maar alleen maar als ik akkoord ben. En dan zo, dan geen van ons stiekem iets doet; scheve schaatsen rijden gaat er niet meer bij zijn. De twee Nederlandse jongens die we kennen, ook een koppeltje, doen het ook zo: het is maar heel af en toe dat ze iets buiten hun eigen relatie om doen, en dan niet met willekeurig iemand. Ons hadden ze al gevraagd omdat we ondertussen goed bevriend zijn, en we zijn ook echt wel goede vrienden geworden. Mijn vriend denk er aan om op hun voorstel in te gaan, als ik er mee akkoord ga. Niet alles ineens, maar langzaam ontdekken; kijken wat het met onze relatie doet, kijken of hij dan op vlak van seks zijn voldoening kan vinden.
Ik heb schrik dat als ik er niet op in ga, dat mijn vriend het dan achter mijn rug gaat doen. Dat is lelijk om te denken, maar door die doosjes prep kan het. Ik heb het ook zo aan mijn vriend gezegd. Niet dat ik hem er meteen van verdenk, maar, gewoon, de mogelijkheid is er. En ik hou van mijn vriend, zo fel dat het soms pijn doet; als ge dat gevoel kent. Pijn die dan voortkomt uit de gedachte dat hij er misschien op een keer niet meer is. Dezelfde pijn als toen broer niet meer bij mij op de slaapkamer sliep en ik naar zijn lege bed keek met het besef dat hij daar nooit meer in zou slapen. En zo een pijn wil ik nooit meer hebben.
Dus de volgende stap is aan mijn vriend. Als we naar de sauna gaan, dan vragen we aan die jongens (of omgekeerd) of ze ook gaan. Met zijn vieren is het vele fijner. En als de vraag er dan komt, van die jongens of van mijn vriend, want van mij zal die vraag niet komen, en mijn vriend vraagt om toestemming, dan zal ik er mee op ingaan. Niet uit lust, wel uit liefde. Uit liefde voor mijn vriend omdat hij het misschien nodig heeft.
Ah, well, weer een hele boterham. Maareh, gewoon om eventuele misverstanden uit de wereld te helpen ...
En hoe is het met u? Al de stap genomen om een partner te vinden?
Een partner is heel fijn; kan soms ingewikkeld zijn :-)
Groetjes,
S