Aan J17:
Als ge op zo een studentenflat terecht komt, zijt dan maar zeker dat het daar een nogal losse boel is. Ik ben al af en toe met een studiegenoot mee geweest naar zijn kot als we samen een opdracht moeten verwerken of zo, en de geluiden soms hoorbaar uit de kamers rondom zijn echt geen studie-geluiden ...
Taboe wordt ook verleerd want er is niemand om terecht te wijzen: een studiegenoot die een oogje op mij heeft ging op zijn kot spontaan naakt in de hoop met mij een avontuurtje te beleven.
Zelf zit ik op kot bij mensen thuis. Er zijn drie koten en ik deel de zolderverdieping met een meisje (volgend jaar komt er iemand anders in). We mogen van de kotmadam niemand mee nemen met het oog op seks; ze wilt alleen serieuze studenten. Heu, we hebben geluisterd en gehoorzaamd; haar twee zolderbloemetjes hebben seks met elkaar gehad ...
De derde kotstudent was tot vorig jaar een oersaaie gast, dit jaar zit er een meisje in dat niet veel op haar kot is en aan haar verhalen te horen veel tijd doorbrengt bij vriendjes op hun kot. Haar studie resultaten zijn niet schitterend en ik verwacht volgend jaar, mijn laatste jaar, dus twee nieuwe studenten.
Het studentenleven, met andere woorden, is er eentje met veel valkuilen voor wie er niet de wilskracht toe heeft er omheen te fietsen. Het kan super leuk zijn, maar gaat ten koste van de studie resultaten. Mijn vriend studeert ook verder maar zit niet op kot. Hij kan iedere avond naar huis. Als ik hem over het studentenleven vertel, kan hij bijna zijn oren niet geloven ...
Dus de verhalen die in deze topic verteld worden, tsja, ze gebeuren zeer zeker ...
De vrijheid is enorm! Eten en drinken wat en wanneer ge wilt. Studeren zoveel of zo weinig als ge goesting in hebt. Naar de les gaan of niet wordt zelfs niet aan de ouders door gegeven. En seks? Als ge daar voor open staat en een beetje zoekt, zoveel dat het uw oren uit stroomt ...
Succes met de studies volgend jaar :-)
S.