• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jongensvragen
  4. Voorhuid
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Voorhuid

14 jaar
1 week geleden
Hoi, het lukt mij amper om mijn voorhuid over mijn eikel heen en weer te krijgen . Bij hef plassen is het al moeizaam en pijnlijk .
Laat staan bij het aftrekken , ik doe het soms maar genieten is het niet . Nu ben ik zonder dat mijn ouders het wisten naar de huisarts gegaan en die stuurt me door naar het ziekenhuis .
Nu heb ik het toch maar tegen mijn ouders gezegd maar nu wil mijn moeder mee . Ik zie hier enorme tegen op , straks krijg ik een stijve bij de dokrer of vragen ze dingen over bv aftrekken waar mijn moeder bijzit .. eind volgende week is het alzover .
Wie weet hoe het zal gaan en wat moet ik met mijn moeder ?
18 reacties
13 jaar
1 week geleden
Hé ts echt heel knap van je dat je het je moeder hebt laten zien en ook hoe zei reageerde. Dat zal wel een opluchting voor je zijn. Suc6 bij de arts en laat het maar weten
14 jaar
1 week geleden
Hoi , gister na het douchen heeft mijn moeder even gekeken vond het eerst toch wel spannend . Maar viel wel beetje mee , ik probeerde mijn eikel bloot te maken maar ging weer moeizaam .ze zei dat het verstandig is om naar het ziekenhuis te gaan . Dan zal de hele onderbroek wel uitmoeten denk ik .
Ben wel benieuwd hoe het er na een eventuele ingreep uit komt te zien . En de reacties van mijn team genoten bij voetbal malen mij beetje onzeker . Maar ja volgende week maar afwachten .
19 jaar
1 week geleden
Dan zou je even beter moeten lezen J15. Een dokter walst niet over je heen, maar geeft wel opties.
En wat voor jou goed is of was hoeft voor hem niet te gelden.
Daarom is het belangrijk je moeder in vertrouwen te nemen en haar mee te nemen en ook haar aanwezig te laten zijn bij het onderzoek om mee te kijken en te beslissen.
En dan helpt het (in mijn geval hielp het) dat ze van te voren ook al even gezien heeft wat er aan de hand is, dan is de eerste drempel om je piemel aan je moeder te moeten laten zien weg, want dat heb je dan al gehad. Bespreek met haar dat ze even komt kijken na het douchen of in bad gaan en dat je het fijn vind dat ze met je mee gaat naar de dokter en er bij is tijdens het onderzoek.
15 jaar
1 week geleden
Een dokter walst natuurlijk nooit over je heen maar geeft het beste advies. En besnijden is niks mis mee als het nodig is, weet ik uit ervaring. Dus wat de meesten zeggen klopt gwn: laat het zien, je zal vast een flinke stijve krijgen en vertrouw op de dokter. En zonder voorhuid heb je een prima leven hoor, in jouw geval (ts) denk ik zelfs veel beter: geen pijn meer, schoon kunnen houden en prima klaar kunnen komen. Laat anderen met voorhuid en evenveel vooroordelen maar kletsen.
19 jaar
1 week geleden
Ik zou het advies eerst overlaten aan de arts en niet wat hier geschreven wordt.
En dan samen met je moeder beslissen. Niet meteen alles maar weghalen wanneer dat echt niet nodig is.
Als het moet dan moet het, maar stel het kan anders dan zou ik dat toch echt eerst doen.
En ik zou in alle gevallen je moeder mee laten gaan en mee laten kijken zodat ze zelf ook kan oordelen en zien.
Het helpt erg als je samen kunt overleggen en beslissen, anders walst zo'n dokter over je heen.
17 jaar
1 week geleden
TS, besnijden is wel heel ingrijpend hoor, laat je goed voorlichten over andere mogelijkheden! Als je je voorhuid kwijt bent krijg je hem nooit meer terug!
18 jaar
1 week geleden
Eens met j16. Als je moet kiezen tussen zalfje, inknippen of besnijden, kies dan voor besnijden, bij voorkeur bij kliniek. Daar is het minder gedoe en ze hebben veel ervaring, ook met oudere jongens. Als het eenmaal te strak zit, heb je grote kans dat het later nog terugkomt. Met besnijden ben je er in 1 keer vanaf. Ik ben in elk geval blij ermee (gedaan toen ik 8 was) en nooit spijt gehad.
13 jaar
1 week geleden
J19 als laatste ‘gewoon even’ is niet voor elke jongen even makkelijk. Ik ga dan wel makkelijk bloot tegenover mn ouders maar ik denk niet dat veel jongens dat hebben
12 jaar
1 week geleden
Hé ts wel knap van je dat je het je ouders hebt verteld hoe reageerde ze?
15 jaar
1 week geleden
Eens met de meeste hiervoor: ik ben een half jaar geleden besneden, zelfde probleem. Naar die dokter is niet leuk, had meteen een flinke stijve maarja hij kon wel meteen zien wat er was. Me moeder was mee en die zag het ook, was toen niet zo leuk maar daarna wel: als de wond verzorgd moet worden ziet je toch bloot dus… en moeders weten wel hoe een piemel eruit ziet en dat hij omhoog kan anders was hij er niet geweest:) dus beste gewoon gaan, en zo’n dokter ziet toch wel vaker piemels, grote, kleine slap of stijf. En als je besneden bent kun je net zo heerlijk klaarkomen hoor, de eerste keer daarna was bij mij echt de lekkerste ooit!
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.