• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Meidenvragen
  4. Meidenvragen
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Maandverband

14 jaar
1 dag geleden
Hallo meiden Ik heb een vraag vinden jullie het raar als jongens een maandverband dragen Ik vind het heerlijk zitten waarom weet ik niet eerlijk gezegd
23 reacties
14 jaar
1 dag geleden
@M21 dat valt mee heel soms zit er een spoor kan ik zelf ook niks aan doen @M17 ik vind het fijn zitten de maandverband voelt voor mij als een kussen als ik zit lekker zacht Het inlegkruisje draag ik voor het touwtje dat die niet zo ver in mijn billen gaat zitten
17 jaar
1 week geleden
@M21 ik vraag me dat ook af ik ben ook heel benieuwd waarom je maandverband en inlegkruisjes draagt meestal dragen wij meiden voor onze menstruatie
21 jaar
1 week geleden
@J14 krijg je dan geen sporen in je inlegkruisje ik heb dat soms ook
14 jaar
1 week geleden
@M22 dat valt wel mee hoor ik vind het prima zitten heel soms trekt het inlegkruisje tussen mijn billen maar dat is ook niet vervelend
22 jaar
2 weken geleden
@J14 maar gaat het inlegkruisjes dan niet tussen je billen zitten ik neem aan dat je die dan aan de achterkant zet i.p.v aan de voorkant
14 jaar
3 weken geleden
@M19 ik draag inlegkruisje van de Kruidvat of libresse die zijn lekker zacht de string zit prima als ik een inlegkruisje draag voel ik het touwtje bijna niet
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

19 jaar
2 maanden geleden
@J14 wat voor soort inlegkruisje gebruik jij en hoe vond je de string zitten?
14 jaar
3 maanden geleden
Ik heb voor het eerst een string gedragen met een inlegkruisje dat zit toch iets beter dan met een normale maandverband
22 jaar
3 maanden geleden
Ik vind maandverband zelf niet fijn meestal draag ik een tampon Weten je ouders dat je maandverband draagt?
14 jaar
3 maanden geleden
@M18 als ik het voel dan haal ik er wel tussen uit of ik ga even naar de WC om het weer goed te zetten als ik zie dat de maandverband vies is vervang ik het natuurlijk
18 jaar
1 kwartaal geleden
@J14 maar als dat maandverband tussen je billen zit haal je dat net als een string er niet uit want als ik een string draag irriteert het mij soms en de volgende dag vervang je de maandverband toch wel i.v.m je weet wel
14 jaar
1 kwartaal geleden
@M21 dat valt wel mee heel soms gebeurd het maar het is niet vervelend
21 jaar
1 kwartaal geleden
@J14 gaat de maandverband dan niet tussen je billen zitten het gaat toch geen en weer
14 jaar
1 kwartaal geleden
@M13 ik draag het meer als een soort kussens het zit heerlijk lekker zacht
13 jaar
1 kwartaal geleden
Vind het vreselijk zitten maar moet ze wel gebruiken.. snap echt niet wat er fijn aan is
22 jaar
1 kwartaal geleden
Het is niet raar als je dat wil dragen maar wel apart want de functie van een maandverband is het opvangen van vloeistoffen maar goed als jij er goed bij voelt gewoon doen
14 jaar
1 kwartaal geleden
Ik denk niet dat ik strings zou dragen met een inlegkruisje ik denk niet dat zoiets lekker zal zitten
18 jaar
1 kwartaal geleden
@J14 ik hoor voor het eerst dat een jongen een maandverband draagt als je er fijn bij voelt gewoon doen draag je ook andere soorten bijvoorbeeld inlegkruisjes en draag je ook strings of hipsters ?
14 jaar
1 kwartaal geleden
@M19 nee een menstruatieslip is niets iets wat ik zou dragen Ik doe niks als ik een maandverband het is gewoon voor het gevoel Meestal kan ik een maandverband 2 tot 3 dagen dragen
19 jaar
1 kwartaal geleden
Menstruatieslips zijn slipjes of broekjes die absorberen zoals een maandverband. Als een meisje ongesteld is kan ze dus ofwel een gewoon slipje dragen en daar een maanverband in kleven, ofwel een menstruatieslip dragen en dan heeft ze geen maandverband nodig. De slips zijn wasbaar in de wasmachine en kunnen dan gedroogd en hergebruikt worden. Ze bestaan in veel merken en soorten. Ze zijn vooral de laatste jaren populair geworden. Google maar even.

Als je een verband draagt, doe je daar dan iets in? Bijvoorbeeld een beetje in plassen of zo? Ik heb wel eens gelezen van jongens die grote maandverbanden gebruiken om in klaar te komen (dus door te rukken). Sommige meiden vinden dat misschien raar, maar er zijn er ook die best wel opgewonden worden bij de gedachte daaraan. Misschien wist je dat niet.

Hoeveel keer draag je hetzelfde verband als het niet nat is?
14 jaar
1 kwartaal geleden
@M19 gelukkig ben ik niet de enige jongen die maandverband draagt Ik snap dat het een beetje vreemd om als jongen maandverband te draag. Ik gebruik bijna elke dag een maandverband ook als ik naar school ga Zelf vind ik always long day plus fijn zitten omdat het redelijk groot en breed is Ik draag ze net een half jaar in het begin pakte ik een paar van me zus tot het opviel dat het snel op was dus ik koop ze nu zelf Of ik tampons ga dragen dat denk ik niet iets in mijn bil zetten lijkt me raar Ik heb geen idee wat menstruatie slips zijn
19 jaar
1 kwartaal geleden
Ik heb wel al gehoord dat mannen een maandverband van hun vriendin of vrouw dragen als ze een zetpil in hebben om te voorkomen dat een klein windje direct voor een vettige vlek op hun broek kan zorgen. Daarvoor werkt het prima.
Maar het kan blijkbaar ook omdat het fijn om dragen is, volgens mij is daar niks mis mee, het is hoogstens een beetje vreemd, maar raar is het woord niet. Het wekt wel mijn belangstelling. Hoe vaak doe je dat dan? En hoelang al? Alleen thuis of ook buitenshuis? En welk merk/soort van maandverband vind je precies zo lekker zitten? Dus een soort van productreview waar wij meiden ook nog iets aan hebben. En ben je ook van plan om menstruatieslips en tampons uit te proberen of lijkt je dat maar niks?
14 jaar
1 kwartaal geleden
ja