• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Verliefd & Verkering
  4. Verliefd & Verkering
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

LD-relation ervaring?

18 jaar
2 weken geleden
Hebben jullie ervaring met long distance relaties? Ik heb een Fins meisje ontmoet die nu een jaar in België is gaan wonen. Maar in juni gazt ze terug defenitief naar Finland. We zijn dan wel bijna een jaar samen. Dus onze relatie in dat opzicht is wel stabiel. Maar ik weet niet goed hoe het zou zijn zo ver van elkaar. Fysiek contact speelt wel een grote rol in onze relatie. En zeker mijn vriendin houd van knuffels etc. Dat is haar grootste liefdestaal. Iemand tips verhalen ervaringen?
Danku alvast
1 reactie
23 jaar
2 weken geleden
Met ervaringen kan ik je niet helpen, maar wat ik er van gezien heb is een long distance relatie een moeilijke zaak. Belangrijk in een relatie is dat je regelmatig fysiek contact met elkaar hebt. Zo niet dan verdwijnt de magie van een relatie al snel, vooral als je nog zo jong bent.
Niet alleen het hart, maar ook het lichaam heeft verlangens die vervuld moeten worden. Als de ander ver weg is dan heeft de relatie steeds minder relevantie en ga je om je heen kijken.

Jouw vriendin vertrekt straks weer naar Finland. Daar is haar familie en zijn haar vrienden. Je kan niet verwachten dat zij zich daar als een non gaat gedragen en de rol van monnik ligt jou waarschijnlijk ook niet.
De oplossing zou zijn, als jullie relatie echt veel diepgang heeft, als jullie voor elkaar de partners zijn waar jullie je hele leven op gewacht hebt zeg maar, dat jij met haar mee gaat naar Finland.
Ik denk niet dat jij dat gaat willen. Je laat dan je hele leven hier achter, voor een avontuur waar je de uitkomst niet van kent. Fins is een hele moeilijke taal om te leren, en wat ga je daar doen? Het zou ook een te grote hypotheek op jullie relatie leggen.

Je schrijft dat fysiek contact in jullie relatie een grote rol speelt. Als zij terug is naar Finland en jij blijft achter in Belgie dan is die fysieke behoefte er nog steeds maar jij bent er niet meer. Dan vindt ze ongetwijfeld een ander om de leegte te vullen en dat was dan dat.
Het was een mooi jaar in een vreemd land met een relatie die haar veel leuke momenten heeft gebracht, maar het leven gaat verder en leuke jongens zijn er ook in Finland. Daar kan ze bovendien in haar eigen taal mee communiceren en dat maakt het toch wat makkelijker en vertrouwder.
Ze zal ongetwijfeld nog wel eens met genegenheid aan jou terug denken, maar dat is het dan wel.

Je hebt nog wat tijd om van jullie vriendschap te genieten en maak er een leuke tijd van. Maar realiseer je dat het niet voor de rest van jullie leven is.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.