Hai allemaal (incl redactie), ik heb een vraagje: ik merk dat de laatste tijd er vrij weinig word gepost op dit forum. Dat kan 2 oorzaken hebben:
1. Mensen hebben een geweldig leven en geen problemen. Good for them, maar ik denk niet dat dat het geval is, zeker aan gezien bijv het kinderfelefoonforum erg actief is. Dus dan blijft er nog 1 oorzaak over:
2. Iedereen gaat naar het kindertelefoonforum.
Ik vroeg me af: is er een manier hoe wij (de gebruikers van het forum) het weer kunnen ontdoden/weer actief kunnen maken? Ik vind de mensen op dit forum namelijk leuker dan bij de kindertel en hier ben je helemaal anoniem.
Nou nog 1 (beetje brutaal, maar das ok) vraagje: ik merk ook dat het best lang duurt voordat je post online komt als je hier een vraag stelt. Dat snap ik, want mensen gaan natuurlijk niet 24/7 naar jongeren hun onzinvragen kijken. (Met alle respect naar de mensen die onzinvragen stellen) Ik (en ik denk vast nog meer mensen hier) zou best wel een halfuurtje/uurtje per dag kunnen vrijmaken om hier vrijwillig te moderaten, en als zo'n 10 anderen dat ook willen, dan hebben we van een stuk meer moderatie hier. Ik zou alleen niet met vaste tijden werken, want veel jongeren vinden dat denk ik niet chill.
Nou, ik hoop dat de redactie zich niet beledigd voelt (das niet mijn bedoeling) en ik weet dat dit vast in het verkeerde forum-onderwerp is gepost, maar als ik vrijwilligerswerk ga doen op een forum voelt dat best maatschappelijk betrokken.
Doeidoei!
Moderator
Wij zijn niet zo snel beledigd hoor. En suggesties om dit forum beter te laten lopen zijn altijd welkom!
We snappen dat vaker beter is, maar dat kost ook meer tijd... en 10 jongeren inwerken om het forum te beheren, kost ook tijd.
We doen ons best ;-)
Als ik als ander m22 ook wat mag zeggen: wat ik eigenlijk mis is een meldpunt. Soms worden er reacties geplaatst waarin iemand hard wordt aangevallen. Je kunt het met elkaar oneens zijn maar dat kan ook met respect. Ook wordt er soms naar details gevraagd die je volgens de regels van dit forum niet mag posten of plaatst iemand een totaal zinloze opmerking. Dat zou je moeten kunnen melden, onzichtbaar voor lezers, zodat de redactie er naar kan kijken. Gewoon duidelijk en kort, welk subforum, titel van het topic, wat is het probleem.
Voor het andere m22: volgens mij is niet te voorkomen dat topics wel eens wat off-topic gaan. Mits niet te ver lijkt me dat geen probleem. Nicknamen lijken mij geen goed idee. Als die niet beschermd zijn door een registratie en dus inlog en de hele reut kan iedereen jouw naam gebruiken en namens jou dingen posten.
Moderator
Als je iets ziet wat niet in de haak is, dan kun je dit melden door er op te reageren. Bijvoorbeeld: moderator, ik vind het niet oké dat dit geplaatst is want... en dan kijken we er naar.
Ik vind dat de moderatie beter zou kunnen:
- De moderators laten toe dat inhoud off-topic gaat. Dat doodt die takken. Topic zouden strikt on-topic moeten blijven.
- Ze laten ook teveel eindeloos over-en-weer gezeur toe. Post je verhaal of stel een vraag, en laat het daarbij. Ga niet eindeloos doorzeuren en alles 20x herhalen. Dat doodt die topics ook.
- Antwoorden die niet woke genoeg zijn, worden dikwijls geweigerd, ook als ze technisch juist zijn. Dat ontmoedigt posters. Bedenk: 95% van de bevolking heeft de pest aan die woke-cultuur. Maar die 95% worden dus weggejaagd. Dit verschilt erg per moderator blijkbaar: sommigen zijn goed, sommigen minder: die laten hun persoonlijke gevoelens teveel meespelen, daar waar een moderator neutraal moet zijn. Dus daar is opleiding nodig.
- Er is geen nickname mogelijk, waardoor reacties heel raar gaan lijken en het niet duidelijk is aan wie ze gericht zijn: ik ben dus "m22", maar er zijn nog 100.000+ andere Nederlands sprekende m22 (=20 miljoen Nederlandstaligen die 80 jaar oud worden, gedeeld door 2 geslachten). Dus het zou goed zijn als we per topic een nickname mochten kiezen, naast de invulvakjes voor leeftijd en geslacht, zodat we gerichter kunnen reageren. Dat maakt het veel persoonlijker, maar nog steeds anoniem.
Op het forum van Kindertelefoon is de moderatie op dat vlak beter, dus ik stel voor om een paar van hun normen over te nemen. Alleen is het daar niet anoniem, dus echt vertrouwelijke of beschamende dingen zou ik daar niet posten.
Redactie: Dank je wel meisje 22 voor je reactie. We doen ons best 😉
Nicknames doen we niet omdat we niet kunnen controleren of het niet een echte naam is. Je mag wel één of twee letters achter je post zetten.
Veel van mijn topics worden ook niet gepost, en dan ga ik kijken of ze miss in strijd zijn met de regels, en dan kan het eigenlijk alleen zijn dat deze vraag al weleens is gesteld. Dan ga ik dus kijken en dan is er iemand in 2016 ofzo die iets soortgelijks heeft gevraagd. Ik vind t sowieso beetje onzin dat alle "Oh Is MiJn PiK wEl GrOoT gEnOeG?" topics worden doorgelaten (vgm zijn er in de afgelopen dagen echt 4 nieuwe), maar andere topics niet als iemand heel lang geleden iets heeft gevraagd dat er ook maar een beetje op lijkt.
Van de redactie: jij probeert dingen te plaatsen die grenzen aan incest en dat is wel degelijk tegen de regels. Bij deze.