• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Familie
  4. Naakt slapen
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Naakt slapen

15 jaar
3 jaar geleden
Sinds een tijdje slaap ik naakt. Maar maandag ga we op vakantie en moet dan de kamer delen met mijn zusje. Is het dan raar als ik daar ook naakt slaap?
22 reacties
14 jaar
3 jaar geleden
Ik deel de slaapkamer met mijn tweelingbroer en ik slaap altijd bloot of alleen met een string. Bij vriendinnen slaap ik ook naakt, alleen niet als er veel meiden blijven slapen. Ik zie het probleem niet. Bij sport en gym zie je elkaar ook.
12 jaar
3 jaar geleden
soms slaap ik ook wel bloot.
15 jaar
3 jaar geleden
Je hebt gelijk. Wat ik haat dat ze vaak in kijk heeft terwijl ik en mijn moeder iets er onder moet dragen.
15 jaar
3 jaar geleden
Ik heb al het voordeel van tampons uitgelegd maar dat durft ze nog niet.
16 jaar
3 jaar geleden
Als je ongesteld bent dan is het ook fijn dat er nooit bloed in je schaamhaar komt. Vandaar dat kaal zijn een voordeel is.
Maar je zusje is het dus nog niet vaak.
15 jaar
3 jaar geleden
Kaal heeft zeker voordelen. Helemaal naakt vind ze niet fijn dus ze heeft een onderbroek aan in bed. Ze is nog onregelmatig dus weet ik niet wanneer ze er voordeel van heeft. En dat andere heeft ze ook al ondekt.
16 jaar
3 jaar geleden
Dat het nu weer kinderlijk eruitziet is een beetje waar, maar dat zal ze van jou vagina ook vinden. En van heel veel meisjes en vrouwen.
Misschien was zij heel blij toen er wat begon te groeien en er volwasserner van werd.
Ik begon gelijk met scheren, dus ik weet niet hoe mijn schaamhaar is.
Ze moet gewoon weer even wennen. Kaal heeft best wel veel voordelen. Het wordt niet vies meer plassen, tijdens haar ongesteldheid en met nog iets, maar ik weet niet of zij dat al doet.
Vind zij het naakt slapen ook fijn?
15 jaar
3 jaar geleden
Ze heeft het zelf gedaan en vind het niet erg. Het is haar lichaam. Maar ze heeft er spijt van. Ze vind zich weer kinderlijk lijken. Ik had al uitgelegd hoe ze haar oksel moest scheren
16 jaar
3 jaar geleden
Zij heeft dat dus bij jou gezien en dacht dat wil ik ook. Dat is niet vreemd en ik hoop dat jij het ook goed vind. Heeft zij het helemaal zelf gedaan? Misschien had ze nog niet veel haar.
Tips van jou zou zij misschien wel leuk/ handig vinden.
15 jaar
3 jaar geleden
Ja kaal zonder haar
16 jaar
3 jaar geleden
Bedoel je met kaal dat ze nu ook naakt slaapt?
Want anders betekent kaal iets zoals zonder haar.
15 jaar
3 jaar geleden
En ze is nu ook kaal.
15 jaar
3 jaar geleden
Ja ze is het niet echt gewend nu wel denk ik
22 jaar
3 jaar geleden
Voor iemand die normaal niet naakt slaapt, kan het een hele gebeurtenis zijn om iemand naakt in bed te zien stappen. Daarnaast hoort het ook bij de leeftijd om lichamen met elkaar te vergelijken. Maar het ging dus goed?
15 jaar
3 jaar geleden
Ja er waren 2 bedden en ze vond het niet erg al staarde ze soms wat te lang
22 jaar
3 jaar geleden
Ik zou het gewoon aan haar vragen, of ze er problemen mee heeft. Dat kan ze zelf beslissen of het wel of niet "ok" is. Er zullen 2 bedden zijn denk ik toch? Dat maakt het alweer makkelijker om ieder je eigen ding te doen.
15 jaar
3 jaar geleden
Ze gaat naar de tweede middelbaar
23 jaar
3 jaar geleden
Dat lijkt mij gek dat je haar leeftijd niet mag noemen. Dat is namelijk belangrijk voor het advies wat wij zullen geven.

Als jouw zusje van ongeveer jouw leeftijd is dan zie ik daar zeker geen probleem in en zelfs als zij zoiets niet gewend is kun je het gewoon met haar bespreken want dan is ze oud genoeg om daar respect voor te hebben en er goed mee om te kunnen gaan.

Stel dat jij een zusje hebt die een stuk jonger is zou ik toch even bedenken wat jullie gewend zijn. Als zij het niet gewend is om jou naakt te zien kan dat best een indruk op haar maken. Ik kan mij nog goed herinneren dat een neefje van mij eens vertelde dat zijn vader een grote piemel had. Mocht jouw zusje van die leeftijd zijn dan moet je ook in overweging nemen of je het erg vind als mensen buiten het gezin weten dat je naakt slaapt. Want het kan dan best zijn dat je zusje in de tuin aan je moeder er een vraag over stelt en dat de buren het dan kunnen horen om maar een voorbeeld te geven.

Uiteindelijk vind ik dat het gewoon moet kunnen maar wij leven niet in een maatschappij waar het altijd even makkelijk is dus ligt er heel erg aan hoe oud je zusje is en wat jullie gewend zijn.
15 jaar
3 jaar geleden
Ik heb al 2 keer de leeftijd van mijn zusje gezegd waarom mag dat niet?
22 jaar
3 jaar geleden
Hoe oud is je zusje? Slaapt ze zelf niet naakt eigenlijk?
16 jaar
3 jaar geleden
Ik zou daar geen probleem in zien.
16 jaar
3 jaar geleden
Of dat raar is ligt eraan wat je zusje gewend is.
Als ze je al vaker naakt gezien heeft zal het niet zo gek zijn.
Gewoon met haar bespreken of ze het goed vind.

Ikzelf slaap ook altijd naakt en mijn ouders en mijn twee broers hebben me al zo vaak naakt gezien.
Zelf doen ze het niet.
Maar ze zijn er wel aan gewend dat ik altijd naakt slaap en dat ze me naakt zien als ik net uit bed kom. In de vakantie in een hotel doe ik dat ook gewoon. En dan moet ik ook wel eens met mijn broers op 1 kamer slapen.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.