• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Familie
  4. Familie
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Kerstdiner

14 jaar
2 maanden geleden
Gek van familie tijdens kerstdiner.

Vandaag had ik kerstdiner met de familie en gingen we samen eten. Ik voetbal op hoog niveau. En had al een paar dagen veel gegeten dus mijn vader had een ger had een gezonde maaltijd voor mij gemaakt. Maar echt die hele familie werd boos op mij dat ik ondankbaar was dat ik iets anders at. Dat ik toch binnen een maand ergens anders speel. En echt ze bleven maar doorgaan. En zw hadden zon lol... later ging ik naar bed toe. Dus ik ging douchen en slapen. Na het douchen wil ik gewoon ff doei zeggen mijn ouders een kus geven. Komt mijn oom weer aan met Owh kun je geen t shirt aan trekken. Wil je gezien worden met je buikspieren. Mijn vader was er nu ook wel klaar mee. Dus zei dat ze hun bek moesten gaan houden. Of anders op mochten rotten. Nouja toen begon de discussie tussen hun. Ik was een verwend blaag. Maar nu voelt het dus alsof ik het kerstdiner heb verpest....
8 reacties
14 jaar
2 maanden geleden
Een kerstdiner is zelden gezellig. vaak onstaan er discussies of ruzies. Laat deze presonen naar kletsen of denken over jou. Jij bent goed en neemt je sport serieus. Niet mis mee. Vooral met je neefjes blijven omgaan.
23 jaar
2 maanden geleden
Excuses TS, ik ben een beetje te veel van veronderstellingen uitgegaan. Sommige dingen daar moet je je als buitenstaander niet mee bemoeien, vooral als je niet weet hoe het precies zit. Het spijt me als ik je gekwetst heb.
14 jaar
2 maanden geleden
Ik begin echt niet zelf over hoe goed ik ben helemaal nooit . Maar als ze vragen wat ik allemaal doe zeg ik gewoon wat ik doe. Een ander deel van de familie is daar wel in geïnteresseerd zoals me neefjes. Die vinden het leuk als ik er over praat. En soms wat filmpjes laat zien. Als hun dan bij elke zin moeten denken dat het opscheppen is. Is dat toch echt hun eigen probleem. En zo gefocust ben ik helemaal niet op mijn sport. En voor dingen met mijn familie sla ik best een keer training over. Maar wedstrijden wil ik gewoon niet missen. Dus dan sla je soms een verjaardag over. En over dat eten. Ik heb echt wel met de rest mee gegeten. Maar had ook wat zelf gemaakt. Omdat ik niet wist wat iedereen mee zou nemen. En over dat ik ging douchen. Wij hebben ɓoven en benden een badkamer. En ik ging benden snel douchen. Omdat me kleine nichtje bleef slapen en ze anders wakker zou worden. Dan moet ik wel door de kamer heen lopen om naar boven te kunnen. En ga me niet daarvoor aankleden.
23 jaar
2 maanden geleden
Dag jongen, Dat kerstdiner, dat het hoogtepunt van het jaar had moeten zijn, is heel vervelend geeindigd. Je familie had er moeite mee dat jij zo gefocust was op je sportieve ambities en dat voorrang gaf op gezellig meedoen met de anderen. Misschien ergerden ze zich er ook wat aan dat jij zo trots bent op je sportieve prestaties die je op Instagram publiceert.
Ik vroeg mij af, liet jij die tijdens die avond zien waardoor ze die opmerkingen gingen maken? Soms op verjaardagsfeestjes laten mensen foto's zien van hun vakantie en de kinderen. Meestal interesseert dat het bezoek helemaal niets, maar uit beleefdheid kijken ze en doen ze net of ze het heel leuk vinden.
Met jouw voetbalprestaties is het wellicht net zo. Mensen vinden het in het algemeen niet zo leuk als iemand beter presteert dan zijzelf, dan voelen zij zich een beetje mislukt. Misschien dat het dat was waardoor het zo uit de hand liep.
Je vader heeft je verdedigd en dat is mooi, het kan ook wel anders zijn. Het probleem is helaas dat het voor ruzie zorgde met de rest van de familie.

Jij bent erg serieus met je sport. Speciaal eten, trainen, op tijd naar bed gaan en dat is natuurlijk prima. Maar misschien moet je soms gewoon even je sport laten voor wat het is en gewoon gezellig meedoen met de rest. Een keer wat minder gezond eten, wat later naar bed gaan en een training overslaan in deze periode van het jaar, is dat echt fataal voor je prestaties? Ik denk van niet, maar in ieder geval is het beter voor de sfeer als de familie bij elkaar is.

Je bent trots op je prestaties, maar als er niet naar gevraagd wordt dan zou ik er gewoon niets over zeggen. Dan hoeven ze het blijkbaar niet te horen en dan vinden ze het niet leuk om er mee geconfronteerd te worden. Blijkbaar is jouw familie nogal conservatief en hebben ze er geen behoefte aan schaars geklede jongens op een feestje.
Dat naakt douchen met de hele club vinden ze ook maar raar. Of dat voor jouw familie geldt weet ik niet, maar in bepaalde culturen vinden ze dat ongepast. Gewoon even rekening mee houden! Je kan ook een goedenacht kus geven en welterusten zeggen voordat je gaat douchen.

Misschien denk je nu wat een gezeur! Ze moeten mij maar nemen zoals ik ben, maar rekening houden met de gevoeligheden van anderen is een kwestie van respect hebben. Je bent 14, een jong ventje nog, al voetbal je dan op hoog niveau. De meeste volwassenen vinden dat jongelui zich bescheiden moeten gedragen en zoals zij vinden dat gepast is.
Misschien vind jij dat flauwekul, maar het is gewoon een kwestie van respect en je aanpassen aan het gezelschap waar je mee bent. Bij oma en opa op bezoek doe je anders dan bij je vrienden in de kleedkamer of in de klas op school. Sociale vaardigheden ontwikkelen, begrijpen wat hier wel kan en daar niet. Heel belangrijk.

Ik wens ook jou en iedereen waar jij om geeft het allerbeste voor het komenden jaar. En misschien dat het kerstfeest volgend jaar wel goed afloopt. Dan ben je al 15 tenslotte. ;-)
15 jaar
2 maanden geleden
Fijne ouders heb jij 🤨
14 jaar
2 maanden geleden
Ze zijn gewoon altijd aan het zeuren. Omdat ik volgens hun mijn sport te serieus neemt. Soms zeg ik gewoon dingen af door voetbal en dit vinden ze niet leuk. Want volgens hun ga ik toch niet redden wat ik wil. En ze vinden dat ik op schep Omdat ik foto's plaats op insta ik plaats letterlijk allerbeste wat foto's van mezelf tijdens een wedstrijd met een goede redding. Die avond begonnen ze echt over alles te zeuren. Iedere foto die ik geplaatst had pakte ze erbij. Een foto was van deze zomer. Tijdens vakantie. Gewoon domme foto hoe ik aan het voetballen was met een vriend. Maar ik had geen shirt aan. En dit kon allemaal en hoezo plaats je dit wil je gezien worden. Nou toen kwam een foto we hadden een belangrijke wedstrijd gewonnen dus maakten een groepsfoto in de kleedkamer. Was niks raars op te zien sommige hadden alleen hun shirt uit. Toen kwam de vraag douchen jullie dan ook samen? Ik zeg Ja tuurlijk. Gewoon naakt niks bijzonders dacht ik. Ben je homo ofzo zeiden ze. Ik moest er gewoonom lachen. Naakt douchen is toch niet raar naar voetbal gewoon met de anderen?
13 jaar
2 maanden geleden
Jij hebt kerstdiner zowiezo niet verpest. lijkt erop dat je familie niet de aardigste is.
19 jaar
2 maanden geleden
Allemaal jaloers omdat jij en je vader zich wel kunnen inhouden tijdens de kerst met eten. En omdat je een mooier en gespierd lijf hebt. Dat heeft je oom vast nooit gehad. Wat een waardeloze familie. Ik geef je helemaal gelijk in hoe je gehandeld hebt.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.