J20, het Christendom is niet voor niets een GELOOF. Johannes 20:29 "Zalig zijn zij die niet gezien hebben en toch geloven."
Stel jezelf eens voor dat er een God zou bestaan die werkelijk alles kan. Niets is voor hem onmogelijk. Zouden dan al die dingen die in de Bijbel staan niet echt gebeurd kunnen hebben? Mijn diepste overtuiging is van wel. Als Hij de God is die alles gemaakt heeft, zelfs de natuurwetten, kan Hij daar dan niet buiten werken?
In jouw eerste reactie zeg je dat het Christendom is "verzonnen". Voor jouw beeldvorming wat extra info over het ontstaan van het Christendom. Sinds het begin van de wereld geloven mensen in God. Uit deze mensen stammen alle Joden. Doordat de mensen verkeerde dingen (zonden) doen heeft God gezegd: als straf zullen jullie sterven. Wij als mensen hebben voor altijd straf verdiend. Maar nu is God zo groot geweest om te zeggen "Ik zorg voor een redmiddel, Mijn Zoon". De Joden geloofden in dat redmiddel: de Messias (zaligmaker). Rond het begin van onze jaartelling is Hij geboren Jezus. Als Zoon van God kon hij alles. Daarom geloven wij ook in de wonderen die Hij gedaan heeft. De Joden geloven niet dat Jezus de beloofde Messias is, maar de Christenen wel. Jezus is gestorven aan het kruis, als mens die geen zonden heeft gedaan en heeft daarom de straf gedragen voor de mensen die in Hem geloven. Zij zullen voor altijd gelukkig zijn na de dood. Die mensen hebben hier op aarde een hele persoonlijke relatie met God. Zij doen alles in Hem, door Hem en voor Hem. Zij hebben Hem liever dan alles hier op de aarde. Zij zijn "wel op de wereld, maar niet van de wereld". Zij komen los van al hun bezittingen en relaties op deze aarde en zouden dat allemaal kunnen missen. Die mensen zijn niet bang voor de dood, omdat ze dan voor altijd bij hun Liefste kunnen zijn. Als dat je diepste overtuiging is kun je niet anders dan geloven. Dan is het heel moeilijk om te zien dat mensen als het ware hun redding voor de neus wordt gehouden, maar ze het niet willen aannemen. Daarom zegt Jezus: "Wie zoekt zal vinden." Zoek jij naar de vergeving van al je zonden dan zul je Hem vinden. En dan kun je niet meer buiten Hem leven, want Hij is je Alles geworden. Hij heeft dan jou gered.
Ik wens je van harte dat je dat ooit nog eens zou mogen ondervinden.
J14 ga eens op zoek naar een evangelisatiepost bij jou in de buurt, daar kunnen ze je alles vertellen over het Christendom en wat dat inhoud.