• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Geloof
  4. Misdienaar.
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Misdienaar.

14 jaar
6 maanden geleden
Het lijkt me leuk omdat ik met zoveel andere jongens en meisjes misdienaar ben daar wat meer hier over te communiceren.
17 reacties
14 jaar
1 week geleden
#jongen15 # is toch dapper van je dat je hiervoor hebt gekozen voor misdienaar dat ben ik ook al een tijdje.
15 jaar
2 weken geleden
Dat is het mooie van het geloof waar iedereen welkom is in,ik heb dit syndroom met ook nog eens Asperger ,ik ben toen ik misdienaar wilde zijn met een warme douche ontvangen.
Af en toe krijg ik die tics zomaar vanzelf waar ik geen erg in heb het is vaak alleen in de sacristie dat ik het erg heb dan is het als de koster me helpt met een wit boordje dat ik om me nek krijg omdat ik dan eventjes mijn hoofd achterover moet houden en daarna voel ik het een beetje benauwd aanvoelen omdat dat boordje knelt zeg maar maar denk dan maar dat iedereen dat heeft met toog en superplie aan.
Juist omdat ik mij begrepen voelt kan ik me ten volle inzetten voor mijn kerk.
15 jaar
3 weken geleden
Een jongen waarmee ik af en toe een mis dien heeft la tourette en met bepaalde spanning heeft hij plotseling die tics waar ie niks kan doen dat is dan best raar om te zien als hij een toog en superplie draagt.Sommige van die tics lijkt een beetje op fladderen!
16 jaar
3 maanden geleden
Misdienaar zijn geeft voor mij voldoening en betrokkenheid met de kerk.
18 jaar
6 maanden geleden
Toen ik mijn heilige communie deed vroeg daarna onze pastoor of ik interesse had voor misdienaar .heb ik gelijk opgepakt en ben daarna acoliet geworden al veranderd hier niet veel aan.
18 jaar
6 maanden geleden
Reactie op jongen van 14.
Ik zie onzekerheid voor jou om misdienaar te gaan worden,als kandidaat misdienaar is het misschien beter om te vragen wat de kledingvoorschriften inhouden,bij de pastorie uiteraard.het lijkt me logisch dat je eerst weet wat je te wachten staat voor je eraan begint.
Goetjes.
17 jaar
6 maanden geleden
Ik ben al jaren misdienaar- acoliet.Daarbij draag ik een albe en met een amikt met als de jongens.
15 jaar
6 maanden geleden
Jongen 14,is als zijnde onderkleding en natuurlijk gewoon ook ondergoed lijkt me vrij normaal.
De onderkleding is bedoelt dat er zwart contrast is met een rode of een zwarte toog daaroverheen in ons geval is dit een soort pijama met sloffen/pantoffels
17 jaar
6 maanden geleden
@,jongen van 14 jaar met vraag over kleding.
Wacht gewoon af tot je zover bent om uitgenodigd te worden voor misdienaar dan krijg je hiervan uitleg van hoe of wat jij gaat dragen,snap best dat je daar vragen over heeft had ik ook wel toen ik misdienaar wilde zijn.
17 jaar
6 maanden geleden
@jongen 14 die zich afvraagt wat voor liturgische gewaden en meer door jongens en meisjes gedragen wordt tijdens de liturgie.
Net als jij heb ik ook het heilig vormsel en de communie gedaan en daarna heb ik ervoor gekozen voor misdienaar.
Nog altijd draag ik de soutane (toog) met de superplie,vanaf dat ik misdienaar ben draag ik onder de soutane de zwarte zijden kleren met zwarte sloffen dat overigens door iedere jongens en meisjes gedragen wordt.
Rare vragen bestaan niet,je zal best weleens gelezen hebben over de ervaringen hiermee bij misdienaars en acolieten,hoop dat jij goed nadenkt hierover voor misdienaar te zijn.!!!
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.