• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Ramadan
  4. Geloof
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Geloof & Jongeren

19 jaar
3 maanden geleden
Hallo!

Ik maak deze post omdat ik benieuwd ben naar andere hun visie en ervaring.

Zelf ben ik al sinds ongeveer mijn 14e bezig met "geloof". Ik was sterk van mening dat er wel meer moest zijn, ondanks dat ik sterk ongelovig ben opgevoed. In mijn thuissituatie wordt er niet altijd heel positief gekeken naar volgers van welk geloof dan ook. Ik begon mijn zoektocht naar geloof bij de Islam, dat heb ik een tijdje aangehouden en sinds een jaar of 3 houdt ik mij bezig met de Bijbel en het Christelijke geloof. Ik ben van mening dat dit de waarheid is, en ik merk dan ook dat ik heel veel rust vind in het geloof. Mij heeft dit heel erg geholpen op het vlak van mentale gezondheid. Ondanks dat het uitoefenen van het geloof erg lastig is, mijn familie weet van niks en voorderest heb ik vrijwel geen andere Christenen in mijn kringen. Mijn Christelijke geloof hangt meer naar het evangelisme toe alhoewel ik ook geïnteresseerd ben in het Katholicisme en het Orthodoxisme.

Wat opvalt is dat steeds meer jongeren zich bezig houden met geloof. Steeds meer jongeren bekeren zich tot een geloof. Met name de Islam en het Christendom (veelal Evangelistische stromingen).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en visie. Ervaringen hoeven niet alleen over het Christendom te gaan. Ben je bekeerd tot een geloof, of ben je uit een geloof gestapt? Wat overtuigde jou? Heb je nare ervaringen gehad in een kerk of ander gebedshuis? Noem maar op.

Deze topic is niet bedoeld als theologische discussie starter, daarom wil ik vragen voor wederzijds respect. Vrijheid van meningsuiting is toegestaan mits dit conform Artikel 6 van de grondwet is, en uiteraard de forum regels.
2 reacties
23 jaar
3 maanden geleden
Wat mooi om te lezen dat je zo uit jezelf ben gaan onderzoeken!
Zelf ben ik christelijk opgevoed en is dit een erg groot deel van mijn leven. Wel heb ik ondertussen ook zelf de keuze gemaakt om Jezus te willen volgen en heb mij een jaar geleden laten dopen.
Ik ga naar een evangelische gemeente en zit daar echt op mijn plek, geen nare dingen meegemaakt.
Ik leef verder juist wel in een christelijke bubbel. Vrienden/familie/evenementen/bijeenkomsten etc. Is vaak wel geloofsgerelateerd en daar ben ik blij om. Alleen werk zijn er niet zo veel christenen en merk dat ik dat soms lastig vind omdat ik de liefde en genade van God ook hen zo gun.
13 jaar
1 kwartaal geleden
beste mede christen, ik ben katholiek, mijn ouders ook maar hun zijn niet traditioneel christelijk en weten niet helemaal wat ze wel geloven en niet geloven. persoonlijk ben ik compleet overtuigd over god en jezus. alleen twijfel ik soms over of de Islam of Christendom de waarheid is. De parochie waar ik vaker kom is erg fijn. onze pastoor is erg vriendelijk en heb daarom geen slechte ervaring gehad. Ik was altijd misdienaar en heb nu gekozen omdat niet meer te doen, omdat 2 middelbaar niet echt zwaar is maar toch belangrijk is.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.