Dag jongen, Je hebt dus de knoop doorgehakt en iemand gevonden die jou meeneemt naar "het zuiden". Die jongen is wat ouder dan jij, boven de 18 neem ik aan, anders kan hij dat niet zomaar doen. Ik hoop maar dat het allemaal goed uitpakt want jullie gaan wel een hoop onzekerheid tegemoet, vooral jij. Jij bent misschien wel een flink iemand, maar ook heel kwetsbaar.
Hebben jullie bepaalde plannen over waar jullie heen gaan en wat jullie daar willen gaan doen of zien jullie wel? Heb je een paspoort of is een id kaart voldoende?
Het valt mij tegen dat niemand in die kerk naar je omkeek. Je zou toch wat meer verwachten van mensen die zich christelijk noemen en naar de kerk gaan.
Ik vind het nog steeds erg verdrietig dat het met jou zo moet gaan. De plek waar je opgegroeid bent zou toch een thuis moeten zijn en de mensen die jouw ouders zijn zouden toch degenen moeten zijn die jij het meest vertrouwt en die het meest om je geven.
Dat laat jij dus allemaal achter je voor een onzekere toekomst samen met iemand die je nauwelijks kent en waarvan je maar moet afwachten hoe dat zal gaan zo samen.
Dat van die simkaart is wel een goed advies, je kan een prepaid kaart nemen. Heb je een bankrekening of neem je al je geld cash mee? Pinnen kan overal dus dat is niet nodig en veiliger.
Ik vraag mij wel af of ze jou gaan missen, thuis, op school en misschien ook door anderen die jij regelmatig ziet. Misschien zien we jouw gezicht straks in het nieuws, "Jongen van dertien vermist". Dan kan ik melden dat je weggelopen bent naar het zuiden omdat je ouders niets om je geven en blijkbaar ook niemand anders.
Ik vind het een heel verdrietige zaak en ik hoop echt dat je vindt wat je zoekt. Misschien horen we nog wat van je. Als ik kon zou ik je helpen maar helaas, je bent onbereikbaar voor mij.
Ik wens je het allerbeste en een goede reis. Dat 2025 maar een jaar mag worden waarin je vriendschap vindt.
Het kan zijn dat je daar in het zuiden vindt wat je zoekt, het kan ook zijn dat er hier in Nederland mensen wakker worden en dat je wordt opgespoord en dat er wat voor je kan worden geregeld. Zomaar verdwijnen is niet zo gemakkelijk tegenwoordig. Tenzij je ergens gedumpt wordt met een hoop stenen over je heen. Maar daar zullen maar niet van uit gaan.
Pas heel goed op jezelf! Je lijkt mij wel intelligent en zelfstandig, maar je bent wel pas 13! Ik wens je het allerbeste, maar ik ben ook heel erg ongerust! Ik zal nog vaak aan je moeten denken, met bezorgdheid! Goede reis hoop ik en veel geluk!