Hey, ik ben een jongen van 16, ben gay en woon bij mijn vader. Mijn ouders zijn 2 jaar gleden gescheiden en het is niet altijd zo geweest dat we samen goed konden. Daar had mijn moeder ook een grote rol in. Ze vond 1 wel genoeg maar toen kwam ik nog 4 jaar na mijn zus. Zij kan goed leren, ik iets minder, ik ben gay en vind het leuk om modellenwerk te doen, allemaal dingen die mijn moeder helemaal niets vindt. Ik was altijd 4 handen op 1 buik met mijn vader wat mijn moeder niet kon hebben en zij begon tussen ons te stoken. Toen ik 11-12 jaar was zat ik heel erg met mezelf, wie ik was, wat ik was, school ging niet lekker. Daar hebben ze uiteindelijk ingegrepen en kwam ik bij een psycholoog. Zij heeft me heel goed geholpen en ik moest leuke dingen doen met vooral mijn vader. Maar ja, toen begon corona en alles was beperkt. Samen met hem de natuur in. Hij is altijd hobbyfotograaf geweest en stonden een keer op een morgen in maart op de hei. De zon kwam net boven de bossen uit en toen heeft hij een foto van mij gemaakt, een zwarte gedaante die z'n handen opsteekt naar de zon. Hij heeft er een prijs mee gewonnen en die foto betekent ook veel voor ons. Het was een moment dat ik me vrij voelde, het voelde ook alsof ik in de spotlights stond en mocht zijn wie ik ben en wat ik wil zijn. En kreeg weer het gevoel dat ik toch meetelde, iets wat mijn moeder me nooit heeft gegeven. Mijn vader gaf me dat gevoel wel maar dat zorgde wel voor de definitieve breuk tussen mijn ouders.
Wij zijn nu 2 jaar samen en heel veel foto's verder. We vinden het super om te doen en hij voelt ook meer als een vriend dan dat hij mijn vader is. Ik ben heel makkelijk bloot bij hem en ik heb ook geen geheimen voor hem. Hij weet dat ik geen maagd meer ben en hij kent de jongens waar ik gek op ben. Hij heeft sinds kort een nieuwe (lat)relatie en zij weet dat ik veel voor hem beteken en hij ook voor mij. Ik heb geen contact met mijn moeder, wel met mijn zus, zij is ook heel anders en ze heeft ook niets met dat voortrekken wat mijn moeder doet.
Sorry dat het niet een echte vraag is, maar van je af schrijven helpt ook. Is het gek dat ik hem als vriend zie en niet meer als vader?