J14, ten eerste stel je je niet aan. Jouw gevoelens zijn echt en je mag er zeker met iemand over praten, een goede leraar of andere vertrouwenspersoon zal jou zeker serieus nemen. Ik kan ook begrijpen dat je het niet leuk vind dat jouw ouders alles controleren en dat je niet mag falen, goed je best doen is belangrijk, en falen omdat je lui bent is niet acceptabel, maar soms ben je gewoon niet to getalenteerd in sommige zaken en dat is niet erg.
Wat ik wel goed vind van je ouders is dat ze zorgen dat je kamer schoon is, en dat je niet te veel achter je smartphone zit dat is niet zo gezond eigenlijk. Wat ik zou doen is spreken met een vertrouwenspersoon, en met je ouders een aantal afspraken maken. Als jij goede punten haalt (wat er voor verschillende vakken er anders uit kan zien), je kamer schoon houdt, respectvol bent, enz. zou je meer vrijheid mogen krijgen. Meer gamen, niet elke dag je kamer bekijken en alles bespreken maar elke week. Het principe is dat je ouders en jij redelijke verwachtingen voor jou zetten, jij je daaraan houdt, en als je je daaraan houdt ook meer vrijheid krijgt.