• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Mijn ouders
  4. Stiefmoeder leuker dan eigen moeder
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Stiefmoeder leuker dan eigen moeder

15 jaar
2 weken geleden
Mijn vader is hertrouwt en zijn nieuwe vrouw vind ik veel leuker dan mijn eigen moeder. Zij helpt mij ook erg veel, luistert naar mij, komt kijken bij mijn sport en wij bakken ook veel samen. Dat koken en bakken is mijn hobby. Mijn moeder vind het maar niks en ze wordt erg jaloers als ik het over mijn stiefmoeder heb. Het liefste wil ik bij mijn vader en stiefmoeder wonen. Hoe regel ik dit zonder dat mijn moeder boos wordt?
3 reacties
15 jaar
5 dagen geleden
Zo voelt het niet. Het lijkt wel of ik alles fout doe in haar ogen. Het is ook niet gezellig hier meer. Daarnaast is mijn moeder niet echt liefdevol. Mijn vader komt altijd mee als er iets is met school enzo zoals oudergesprekken. Ik vind het ook zo kinderachtig van haar.
17 jaar
1 week geleden
Fijn dat je zo'n leuke stiefmoeder hebt. Maar je hebt ook nog je eigen moeder. Wees blij dat je nog een eigen moeder hebt. Ze heeft wel 15 jaar voor je gezorgd. Je zegt, dat ze jaloers is, dat kan, maar heeft wel een reden. Ze voelt zich misschien in de steek gelaten en is bang om jou te verliezen. Dat je haar ook nog verlaat. Dat is wel een teken dat ze van je houdt, dat blijkt wel. Je vader is hertrouwt, als je moeder nog alleen is zou ik niet bij je vader en stiefmoeder gaan wonen. Je hebt het nu toch ook fijn als je daar bent, maar echt, laat je eigen moeder niet vallen, weet zeker dat ze heel veel van je houdt.
16 jaar
2 weken geleden
Ik denk wat je ook doet ze zal boos worden dat je je vader kiest in plaats van haar en dan heb ik het nog niet over je stiefmoeder. Lijkt mij een leuke nieuwe plusmoeder, vindt stief negatief klinken. Ik heb ook een pluszusje en plusvader. Enige verschil is dat mijn vader is omgekomen bij een ongeluk jaren gelden. En ben blij dat mijn moeder weer blij is en dat er een pluszusje en vader heb. Niet dat ik mijn eigen vader vergeet zijn foto hangt overal net als de foto's van mijn plusfamilie.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.