Waarom noemen ze jou gay, weet je dat? Is het begonnen als een geintje en zijn ze er mee door gegaan omdat ze het leuk vonden dat jij boos werd, of was er iemand die vond dat jij wel eens gay zou kunnen zijn? In zo'n geval is er altijd een gangmaker en zijn de rest meelopers. Weet je wie de gangmaker is?
Je er druk over maken werkt niet, dat vinden ze leuk en dan wordt het alleen maar erger. Je kan het negeren, dan houdt het uiteindelijk wel op, maar de vraag is of jij dat vol kan houden.
Je kan de jongen(s) met de grootste mond vragen of ze soms ergens zin in hebben en als ze dat ontkennen kun jij de zaak omdraaien en blijven volhouden dat zij volgens jou gay zijn en iets met jou willen. Zeg dan maar dat je geen belangstelling hebt omdat ze te lelijk zijn.
Als je dat een tijdje consequent volhoudt en iedere keer als ze je weer gay noemen reageren met, zie je wel, volgens mij wil jij wat, je kan er maar niet over ophouden. Op een gegeven moment vinden ze het niet leuk meer. Je moet dat allemaal wel goed kunnen acteren, anders lachen ze je uit.
Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld in de kleedkamer naar zo iemand roepen: Wat sta je te kijken? Moet je wat van me? Ook als hij niet echt kijkt, maar dat zien die anderen niet. Zo draai je de rollen om. Je moet er wel voorzichtig mee zijn als die ander een nogal bijdehand type is. Dan snoer je hem niet zo gauw de mond.
Wat je tenslotte kan doen is naar je mentor op school gaan en hem vertellen wat je hier verteld hebt. Dan kan hij die jongens eens aanspreken op hun gedrag. Misschien bedoelen ze het niet kwaad, maar beseffen ze niet wat het met jou doet.
Of jij zelf gay bent, daar moet je helemaal niet over nadenken. Je wilt een vriendin omdat je dat leuk vindt en dat is alles. De rest daar kom je vanzelf wel achter, maar ga er maar van uit dat jij liever meisjes zoent dan jongens. Als het anders is dan merk je dat vanzelf wel, maar de meesten die het zijn weten het al lang op jouw leeftijd.
Ik hoop voor je dat het op een of andere manier stopt. Sterkte maar.