Hoi
In school zijn we met een groepje vrienden. 2 jongens en 2 meisjes. Soms gaat dat heel goed samen, soms zit het er serieus tegen. Zo is het net alsof 1 meisje en de andere jongen altijd het bloed onder elkaars nagels uithalen en mij dan als tussenpersoon gebruiken. Ze klagen dan over elkaar tegen mij. Of als iemand anders vraagt wie zin heeft om ergens mee naartoe te gaan probeer ik altijd mee te gaan, gwn voor die ander te plezieren. Ookal is dat niet echt iets voor mij. Maar als ik dan iets vraag voor ergens naartoe te gaan krijg ik altijd "heel enthousiaste" reacties terug... Zoals "ik zal zien of ik kan of tijd heb" of "ik weet niet, moet zien". Of als een meisje problemen heeft ofzo dan komt ze altijd naar mij. Ik kan goed luisteren en ik probeer ook altijd te helpen waar ik kan. Maar als ik dan eens een luisterend oor nodig heb, dan interesseert ze zich er niet in. Dan is haar reactie altijd van "tja" of "ja" of "ok". Soms reageert ze zelfs niet... Andere vrienden zeggen dat ik het moet laten en geen contact meer moet hebben. En dus ook andere vrienden moet zoeken... Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik probeer altijd goed te doen voor iedereen, maar krijg er nauwelijks iets voor terug... Weet iemand mss goede raad?
Thnx alvast!