• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Gevoelens
  4. Gevoelens
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Weekend studentenvereniging

20 jaar
3 weken geleden
Dag dreamers

Ik zit met een vervelend gevoel en ik zou graag jullie mening kennen.
Mijn vriendin zit bij een studentenvereniging en zij gaan binnenkort op weekend. Zoals je je kan voorstellen wordt daar wel wat gedronken. Mijn vriendin drinkt anders nooit want ze is altijd met de auto maar niet tijdens dat weekend. Doorheen het jaar is ze een super braaf meisje dat haar auto eerder als excuus gebruikt om niet te moeten drinken. Ikzelf ben ook eerder zo, ik drink graag iets omdat ik het lekker vindt maar ik ben nog nooit zat geweest. Daarom geeft dat weekend mij een zeer raar gevoel. Het is een soort van FOMO gecombineerd met ongerustheid. Het feit dat ik niet super veel vertrouwen heb in die groep speelt ook wel hard mee. Als ik heel eerlijk ben zou ik liever hebben dat ze niet mee gaat maar dit wil en kan ik niet van haar vragen. Wij zijn een half jaar samen en het gaat super goed tussen ons. Ik gun het haar ook 100% om plezier te maken en ik wil daar absoluut niet tussenkomen. Maar ik slaap nu al slechter als ik weet dat ze uitgaat dus laat staan als ze met een groep weg is die toch wel probeert haar zat te krijgen…

Dus ja, ik wil het haar zeker niet verbieden maar tegelijkertijd doet het mij wel pijn. Ik vroeg me af wat jullie er van denken en of jullie een oplossing hebben voor mij.

Dankjulliewel!
8 reacties
20 jaar
3 weken geleden
Hoi ts hier
Het weekend is ondertussen geweest en het viel wel mee. Ze heeft gewoon een beetje meegedronken voor de sfeer en er is niet echt iets gebeurd.
Ik vertrouw haar ook 100% dat ze mij niet gaat bedriegen enzo want dat had ik echt niet aan gekunnen. Ik vertrouw alleen sommige andere mensen daarbij niet want die drinken zich wel ladderzat.
23 jaar
4 weken geleden
Blijft altijd lastig als er alcohol bij komt kijken en er veel studenten bij elkaar zijn. Mijn vriendin had ook een keer zo'n weekeind. Ze was niet van plan om te seksen met anderen, maar ze wilde ook niet als enige niks mogen. We hebben toen afgesproken dat zij het dat weekeinde met anderen mocht doen (wel veilig) en ik ook. Dat beviel ons allebei goed achteraf. Zij heeft wat mensen gepijpt en heeft zich laten beffen. Ik heb ook een leuke avond met een meid gehad.
22 jaar
1 maand geleden
Vaak als er alcohol in het spel is en het is een studentengroep gaat er wel iets seksueels gebeuren. Ik wil e niet bang maken maar dat is wel de realiteit, en als je er met haar niet pratend uit komt denk ik dat zei ook wel lichtelijk nieuwschierig is naar wat er op die avond gaat gebeuren.

Denk dat die avond ondertussen al geweest is, ben benieuwd naar je ervaring
20 jaar
2 kwartalen geleden
hallo ts hier,

@j19. Het vertrouwen is er zeker wel, het is voor mij eerder het vertrouwen in de rest van de groep. We kennen elkaar ook al langer dan een half jaar dus er open over praten is geen enkel probleem. Alleen komen we er met praten precies niet helemaal uit hoe we dit moeten oplossen. We hebben het er al verschillende keren over gehad en zowel zij als ik weten niet meer goed wat we nog kunnen zeggen om het makkelijker te maken. Ik had ergens gehoopt dat jullie een wonderlijke oplossing zagen die wij niet opgemerkt hebben…

@j22. Dat zou voor mij inderdaad een goeie oplossing zijn. Helaas is dat echt een gesloten activiteit enkel voor de leiding van de vereniging.

Dames van 22 en 14. Ik begrijp jullie reactie niet zo goed. Zo erg dat er iets seksueels gaat gebeuren is het zeker niet. En geen vragen stellen gaat me sowieso niet lukken vrees ik 🤭. Weten wat er gebeurt gaat me sowieso wel een beetje helpen.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

14 jaar
2 kwartalen geleden
Je reactie wordt eerst goedgekeurd door de beheerders. Op werkdagen duurt dat maximaal een uur. 's Avonds en in het weekend iets langer.

7 uur later?
22 jaar
2 kwartalen geleden
Spreek met haar af dat ze helemaal vrij is dat weekend. Dat ze nergens verantwoording over hoeft af te leggen en dat jij geen vragen gaat stellen.Dat maakt het allemaal veel makkelijker. Laveloos een jongen pijpen die je eigenlijk helemaal niet leuk vindt is misschien wel goed.
Maakt jullie relatie waarschijnlijk beter.
22 jaar
2 kwartalen geleden
Wat lief! Laat zien dat je echte liefde hebt voor haar.

Kan je niet meegaan met dat weekend? Er gaan weleens vaker mensen mee die geen lid zijn van de studentenvereniging.
19 jaar
2 kwartalen geleden
Ik snap je gevoel wel en het is ook niet gek dat je er zo over debkt. Jullie zijn nog niet super lang samen dus vertrouwen moet gewoon groeien. Ik denk dat het vooral helpt om er rustig met haar over te praten, zonder drama of verwijten. Gewoon zeggen dat je het soms lastig vindt maar haar ook gunt om plezier te maken. Want weet zij hoe jij hier naar kijkt? Hebben jullie er al wel een beetje over gepraat?