Hey , ik ben een meisje van 14 jaar en ben heel onzeker over mijn lichaam. Ik vind mijzelf veel te dik en wil er graag iets aan doen. Iedereen in mijn omgeving ( vrienden, ouders, zussen,...) zegt dat ik helemaal niet dik ben! Ik voel mij enorm slecht want ik heb daarstraks een paar keer mijn vinger in mijn keel gestoken , om over te geven. Er is veel overgeef uitgekomen en toen voelde ik mij pas opgelucht ! Ik sport enorm veel en eet ook wel veel , maar het lukt mij niet om ervan af te blijven ( alhoewel ik wel is een week alleen groentes heb gegeten ! RAUWE GROENTEN) ik heb al een paar keer mijn vinger in mijn keel gestoken ! Ik weeg 74 kilo ! Alstublieft iemand... HELP MIJ! Dankjewel om dit te lezen x
Wat je nog kan doen: traag eten en goed kauwen, zeker niet schrokken. Dan komt er veel meer speeksel, en verteert je eten veel beter. Dus je lichaam haalt er makkelijker de voedingsstoffen uit die het nodig heeft. Je voelt je veel sneller verzadigd en je komt toe met de helft.
Alleen rauwe groenten is niet goed: je hebt een hoop andere stoffen nodig die daar niet in zitten, zoals eiwitten (proteinen), vetten, mineralen. Eet dus ook genoeg rood vlees, wit vlees, vis, kaas, noten, fruit, koudgeperste olie,... Uit een stuk vlees krijg je heel veel energie, en dan krijg je veel minder snel terug hongergevoel en ga je vanzelf minder eten. Dus ik zou zeggen: schakel geleidelijk over naar meer natuurlijke voeding, en minder junk (geen chips, snoep, energiedrinks,...).
Te vet zijn is niet goed, maar een beetje mollig wel: dan heb je veel meer reserve, en kan je lichaam veel beter een dipje opvangen dan bij te magere mensen.
Wat anderen zeggen, moet je je niet teveel aantrekken. Hun woorden tonen alleen wat door hun hoofd spookt, dat heeft soms niets te maken met de realiteit. Woorden zijn als een soort hensengolf-megafoon: ze roepen gedachten in het rond. Zegt alles over die roeper zelf, maar niets over de toehoorders. In veel gevallen etaleren die roepers en pesters daarmee alleen hun eigen domheid. Dus bekijk het op die manier: haal nuttige info uit de woorden van goede en constructieve mensen. Maar gooi giftige kritiek gewoon buiten zonder je er iets van aan te trekken: dat zijn waardeloze geluidsgolven afkomstig uit waardeloze hersenen.
Trouwens, er zijn jongens (en meisjes) die mollige meisjes net wel mooi vinden. Sommigen staan daar heel goed mee: recht over ons woont er zo eentje. En het voelt in ieder geval heerlijk zacht aan. Als je oude schilderijen bekijkt van Rubens en zo, zal je zien dat die liefst mollige meisjes schilderden, ze vonden dat mooi.
Ik vind net die variatie zo boeiend: hoe meer verschillende vormen en kleuren er zijn, hoe mooier het geheel. Inplaats van jaloers te zijn, zie jezelf net als een mooie aanvulling op het hele spectrum.