• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jezelf iets aandoen
  4. Lijst met allemaal shit van mezelf
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Lijst met allemaal shit van mezelf

11 jaar
4 kwartalen geleden
Hi,

ik heb eerst een paar andere verhalen gelezen, en schaam me nu wel een beetje dat ik over iets van veel lager niveau schrijf.

Ik heb een lijst gemaakt met dingen die ik stom vind van mezelf,

bijv. ik ben driftig, weet niet wat ik leuk vind, twijfel aan vrienden, ben vaak zenuwappig, ik durf weinig(ik durf wel van een laag schuurtje af te springen en mijn polsen te kneuzen, dat dan weer wel),

en er staan al meer dan twintig dingen op. Daar word ik alleen maar ongelukkig van, dat weet ik zelf ook. Maar ik blijf er maar naar kijken en dingen toe voegen. Ik heb al boven de backspace gehangen, maar ik kan hem niet indrukken (zie je wel. Ik durf niks).

ik probeer van een paar punten (nagelbijtverslaving, snachts-stiekem-lezen-verslaving en nog twee maar daar heb ik het liever niet over) echt af te komen maar dat lukt me echt niet!

kan iemand helpen???
(ongelukkige)Grtz.
23 reacties
14 jaar
1 maand geleden
Stiekem boeken lezen als ik moest slapen deed ik ook en dat waren nooit schoolboeken. Ja wat slechte ochtenden gehad en volgens mijn ouders was ik aan het puberen maar slaapte gewoon te weinig.
13 jaar
2 maanden geleden
Hey, ik lees ook elke nacht, waardoor ik op school bijna in slaap val.
maar vaak zijn de lessen zo saai dat je zo al in slaap valt:)
ik ben denk ik ook hoogbegaafd.

maar goed, ik hoop dat je meer in jezelf geloofd, je lijkt inderdaad best aardig.
■■
V
13 jaar
2 maanden geleden
Ps. Ik was vorige maand ook jarig, toen werd ik 13
12 jaar
6 maanden geleden
Ik lees ook altijd midden in de nacht XD
Je lijkt me trouwens heel aardig lol
22 jaar
4 kwartalen geleden
TS Ik vind dat je voor een 11 jarige echt supergoed schrijft en heel openhartig naar de wereld en naar jezelf kijkt.
is echt een hele volwassen eigenschap van je heel filosofisch en manier van typen en dingen zeggen is ook heel mooi.

Nog een andere leuke tip is dat andere die je goed kenne een ook een positieve lijst maken over jou en dat kan je dan naast je eigen lijstje zetten en kijken of dingen overeenkomen of je misschien dingen kan toevoegen
22 jaar
4 kwartalen geleden
Over dingen nadenken en kritisch zijn, is een goed punt. Dat is de manier waarop je vooruitgang maakt en nieuwe dingen kan uitvinden.

Al onze moderne wetenschap en technologie bestaat alleen maar omdat er genoeg mensen waren die kritisch nadachten en dingen probeerden te verbeteren.

Dus je moet dat zeker niet proberen stoppen. Je moet het alleen in de juiste richting sturen, richting verbetering en uitvinding van nieuwe dingen. Een eigen mening hebben is ook goed: alle grote wetenschappers en uitvinders hadden een eigen visie, en ze hebben moeten boksen tegen de bekrompen rest om hun uitvindingen erdoor te krijgen.

En zo'n dingen als 's nachts lezen, dat doen we toch allemaal stiekem? Tenminste toch diegenen die bekwaam genoeg zijn om te lezen?
12 jaar
4 kwartalen geleden
Ik ben ook een nagelbijters en lees ook stiekem in de nacht en je hoeft je er niet voor te schamen (doe ik namelijk ook niet)
12 jaar
4 kwartalen geleden
Hey, TS hier (ja ik ben jarig geweest)

Ik ga die lijst verwijderen.

Ja echt.

Maar niet omdat jullie me aanmoedigen ( als nog bedankt daarvoor hoor!)

Men ouders hebben de lijst gezien

Sjittesjit…

Greetz.
20 jaar
4 kwartalen geleden
@m11 Ik ken best wel wat mensen met hoogbegaafdheid, en hun gedrag is net zo divers als de mensen zonder. Maar ze komen wel allemaal overeen dat je er een goed gesprek mee aan kan gaan. Oja, en ze zijn gevoelig. Verder zijn ze heel “normaal”. De ene extreem chaotisch, heel weinig algemene kennis, absurde “inzichten”, en ze komt zelfs dom over. De andere kan je vurige discussies mee hebben. En weer een andere houdt zich stil en lacht dan stilletjes op de achtergrond over zulke dingen.

Dus ik zou niet al te veel waarde hechten aan zulke diagnoses. Maar het kan je wel helpen je “aparte” (apart is een compliment!) gedrag te begrijpen.
11 jaar
4 kwartalen geleden
Ik hoor wel eens van anderen dat ik soms als een kleine volwassene klink en doe. Ik heb net een lijst opgezocht van de kenmerken van hoogbegaafdheid (ik zoek gewoon alle kenmerken van alle diagnoses van aandoeningen die ik ooit heb gekregen) en daaruit blijkt dat zo naar jezelf kijken ook daartoe behoort. Maar bij mij is dat dan wat meer, want volgens die zelfde site ben ik 'zeer hoogbegaafd'(IQ=145-160)

ja.
dat was het.
wilde ik ff zeggen
joe.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.