Hoi, ik heb last van zelfmoordgedachtes, ik heb best wel veel negatieve ervaringen gehad, daar komt het door. Ik heb een aanranding moeten meemaken, een vader die emotioneel afwezig is, weinig vrienden hebben en als ik vrienden heb dan verlies ik ze weer. Een relatie die 2x uitging veel begrafenissen meegemaakt van familieleden, ik ben beledigd door een cardioloog die zei je voelt aan als spek, ik heb negatieve ervaringen gehad op mijn basisschool en middelbare school, dat klasgenoten niet aardig deden. Een bijbaan proberen te krijgen maar steeds werd afgewezen of geen reactie, als ik een bijbaan had, dan moest ik ermee stoppen omdat het niet lukte. Een vriendschapsbreuk moeten doen met iemand waarmee ik bijna 6 jaar bevriend was. Ik heb ook moeten horen dat het heel moeilijk zou worden om te slagen dit schooljaar en ik hoef geen examen meer te doen. Ik heb in mezelf gesneden. Ik zou graag geen negatieve reacties willen krijgen op de post. Ik ga morgen naar de huisarts, maar wat denken jullie wat ik zou moeten doen? Met vriendelijke groet van m17.
Moderator
Hallo meisje van 17.
Wat heftig om te lezen dit. En goed dat je hiermee naar de huisarts gaat. Blijf hier niet alleen mee lopen. Er zijn mensen die je kunnen helpen. Op www.113.nl kun je gratis chatten met een hulpverlener. Ook bieden ze therapie, coaching en een veiligheidsplan. Je kunt ook 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen naar 113.
Heel veel sterkte!