Heyy allemaal, een aantal dagen geleden is mijn oma plotseling overleden aan een ernstige hersenbloeding. Ik heb het er heel moeilijk mee, vooral omdat ze nog volop aan het leven was en er nog lang niet klaar mee was. Zo had ze al allemaal plannen gemaakt voor het voorjaar, bijvoorbeeld fietsen, de tuin opknappen en zonnen op het dakterras bij mijn oom en tante. Ze was verder ook kerngezond en daarom heb ik het er gewoon moeilijk mee. Ook hebben we geen afscheid kunnen nemen op de manier hoe we dat zouden willen. Zodra de hersenbloeding ontstond, is ze buiten bewust zijn geweest. Wel heb ik in het ziekenhuis met haar gepraat, ik geloof erin dat ze me heeft gehoord. Toen iedereen er bij was, haar broers en zussen, mijn oom en tante en mijn ouders, zus en ik, is ze overleden. Ik denk dus dat ze heeft aangevoeld dat iedereen er was en dat ze in vrede kon gaan. Het is alleen allemaal zo snel gegaan. Bij het overlijden van mijn opa van 7 jaar geleden, wisten we al maanden voor het overlijden, dat hij zou sterven. Nu ben ik opeens in minder dan 24 uur mijn oma verloren, dat maakt het allemaal zo lastig. Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen steunen en helpen. En hoe zijn jullie met dit soort situaties omgegaan?