• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Rouwen
  4. Rouwen
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Gevoel dat ik niet getroost word door ouders

17 jaar
3 jaar geleden
Mijn huisdier is laatst overleden via euthanasie, omdat ze kanker had en niet genezen kon worden. Had er enorm verdriet mee. Mijn moeder gaf me een knuffel, maar dat was t ook. Men vader zei of deed niks. Ik had wel meer troost ofzo van hun verwacht en het voelt nu alsof ze er niks om geven en dat ik alleen er voor sta. Overdrijf ik nu hiermee? Wat deden jullie ouders bij overlijden van je huisdier? Ik heb het gevoel dat het hun weinig interesseert en dat irriteert mij een beetje.
2 reacties
15 jaar
3 jaar geleden
Toen mijn hond dood ging mocht ik een dag thuisblijven van school. Wij hebben haar laten cremeren en we gingen de as uitstrooien als iedereen er klaar voor was. Mijn ouders waren eigenijk heel invoelend maar zelf ook heel verdrietig. Misschien scheelt het wat voor huisdier het is?
19 jaar
3 jaar geleden
Tuurlijk heb je er verdriet mee dat is logisch, want een huisdier is ook familie.

Maar zeg het gewoon tegen je ouders dat je hem of haar erg mist.

Wij hebben ook een keer een dier in moeten laten slapen. En na een tijdje heb ik ook gezegd dat ik hem mistte en ook gelijk gevraagd of er een nieuwe mocht komen.
En een nieuwe kat mocht niet, maar ik mocht toen wel konijnen uitzoeken waar ik ook heel blij mee ben.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.