Nog iets over je vraag wat na de dood, en of je bekenden en geliefden kan terugzien? Ja.
Ik heb op Youtube ooit een documentaire gezien over reincarnatie, waarin kinderen nadat ze verongelukt waren, terug bij diezelfde ouders kwamen als hun volgende kindjes. Op plaatsen waar ze nog nooit geweest waren (in het lichaam van die volgende kindjes), vertelden ze dan dat ze daar in hun vorig leven geweest waren, dus met diezelfde ouders. En ze vertelden ook hoe ze door een trein doodgereden waren. En welk speelgoed er in hun doodskist gestopt was, en zo. Echt dingen die ze nooit hadden kunnen weten.
Ik heb ook een documentaire gezien van een klein Indisch jongetje dat in zijn zelfde familie terugkwam in "zijn eigen winkel". Dus als kleuter regelde hij daar nu alles, aankopen, verkopen, boekhouding,... Want hij had het tientallen jaren lang zo gedaan, hij was de expert, het was zijn winkel.
Nog eentje: een kleutermeisje in de USA vroeg altijd: "Hoe het met haar kinderen ging? Waren die gezond en wel?" Want ze was hun moeder geweest, en ze was gestorven. Op de duur werd ze echt lastig, omdat haar ouders geen antwoord konden geven. Ze werd kwaad en opstandig: ze moest en zou weten hoe het met haar kinderen ging. Gelukkig gingen die ouders naar een pastoor voor hulp, niet naar een psychiater (die zou haar hebben opgesloten). De pastoor vroeg haar uit: waar heb je gewoond, hoe noemden je kinderen, hoe zag alles eruit, enz...? Dus dat kleutermeisje legde alles in detail uit. Daarna ging de pastoor op zoek, en uiteindelijk vond hij die familie. Alle beschrijvingen klopten, en daar was inderdaad de moeder veel te vroeg gestorven, een handvol jaren geleden. Maar de vader (haar vroegere man) en haar kinderen stelden het nu weer goed: de man was hertrouwd, en ze waren terug gelukkig. Toen de pastoor terugkwam en dat vertelde aan die kleuter, reageerde die erg opgelucht: "Oef gelukkig dat het goed gaat, dan moet ik mij geen zorgen meer maken, en kan ik hen vergeten." Daarna heeft ze nooit meer over "haar kinderen" gesproken, is ze dat compleet vergeten. En vanaf dan was ze een gewoon gelukkig kind.
Dus het ziet er naar uit dat je in je volgende leven (of beter je volgende lichaam) echt wel kan terugkomen in dezelfde omgeving, in dezelfde familie. Het hoeft niet, maar het kan. Hoe hoger je bewustzijn, hoe meer controle je daarover kan hebben. Hoe onbewuster, hoe minder controle (net zoals in je huidige leven trouwens). Of je dat perse moet willen, is weer een andere vraag...? Misschien als je zware problemen hebt die je huidige leven echt verzuren, vb. zware psychosomatische pijnen, astma, eczeem, littekens, trauma's, irrationele angsten (vb. van water omdat je ooit verdronken bent, of van auto's nadat je erdoor dood gereden bent, of van ratten nadat je ooit in een kerker gevangen zat en door hen opgegeten bent,...), en die je niet opgelost krijgt. Dan misschien wel. Anders kan je het verleden misschien beter laten rusten, en in het hier-en-nu leven. Maar doe wel goed, zodat je het in het "hiernamaals", in je volgende lichaam, ook nog goed hebt.
Hopelijk heb je hier iets aan? Maar zoals gezegd: het staat je vrij een andere visie te hebben.