• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Jong en zwanger
  4. Jong en zwanger
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

kind krijgen

19 jaar
1 kwartaal geleden
mijn vriendin m18 wil heel graag een kind en het liefst jong moeder worden. ik wil op dit moment nog geen vader worden. nu is ze laatst gestopt met de pil en hebben we al regelmatig onveilige seks gehad en is ze daarbij zwanger geraakt. nu wilt ze geen abortus plegen omdat ze bang is dat ze dan later minder snel een kind kan krijgen. wat kan ik doen
6 reacties
23 jaar
1 kwartaal geleden
J18 ik weet niet in wat voor ideale wereld leeft, maar erkennen van een kind geeft enorm veel problemen die je nu nog niet kunt overzien.
Mijn wereld is daardoor echt in elkaar gestort. En trouwen zou ik echt nooit meer doen. Gelukkig ben ik toen niet in gemeenschap van goederen getrouwd anders was ik helemaal de lul.
De onderlinge verhouding is zoek ik heb nu geen vriendin maar ben getrouwd met een moeder. Dat wil zeggen we doen geen leuke dingen meer en het geld is constant op. En sex zit er ook al heel lang niet meer in teveel smoesjes.
18 jaar
1 kwartaal geleden
Je vriendin heeft een duidelijk kinderwens, en wil jong kinderen. Jij eigenlijk nu nog niet.Dus daar is onderling over gesproken. Ze is onlangs gestopt met de pil. Je wist dit, toch? Na onveilige seks is ze nu zwanger. Het feit is, dat jij geen condoom hebt gebruikt. Ik bedoel "Double Duth" is veilig wanneer  kinderen  (nog) niet gewenst zijn. De pil is niet 100% betrouwbaar, dat is bekend. Dus het had ook een ongelukje kunnen zijn. Wat betreft abortus, dat beslist zij uiteindelijk. Je kunt er wel over praten, maar niet dwingen. Wat je kunt doen? Je wilde ooit vader worden. Dat wordt je nu dus. Misschien eerder dan gepland, maar je wordt het. Accepteer de situatie. Jullie hebben tenslotte een langdurige en serieuze relatie. (Dit interpreteer ik, maar toch.) Laat je tzt als vader erkennen. Regel eea dmv registratie of huwelijk.  Steun haar tijdens de zwangerschap. En begin aan het nieuwe hoofdstuk en uitdaging in jullie relatie.
14 jaar
1 kwartaal geleden
Jullie hebben zeker al een huis en vast inkomen om alles te betalen?
23 jaar
1 kwartaal geleden
Oei nogal een situatie.

Ik kan uit ervaring zeggen dat het super asociaal van haar is dat ze stopt met bescherming zonder het jou vooraf te zeggen of vragen. En kind(eren) veranderd zeker de dynamiek tussen jullie, sterker nog door het feit dat jij al hier op het forum zit nu met vragen erover betekent dat jullie verhouding ten opzichte van elkaar al veranderd is. Al helemaal doordat ze al heeft gekozen voor jullie zonder jou er ook maar erbij te betrekken. Haar bewuste keuze haar kind. Maak een keuze voor jouzelf waarmee je de rest van je leven mee kunt leven. En de lijn van asociaal is zij al lang gepasseerd door dit ter doen.
22 jaar
1 kwartaal geleden
Zo, heftige situatie!

Aangezien ze zo fel is tegen die abortus, kan je dat vergeten. Je krijgt haar nooit overtuigd. Dus, dat kind zal geboren gaan worden.

De enige keuze die je hebt: blijf je bij haar na de geboorte of verbreek je de relatie. Om haar te laten zitten met de kleine, is vrij associaal. Anderzijds als je het vaderschap echt niet ziet zitten, is het misschien wel de beste keuze.

Deze moeilijke beslissing zal je dus moeten maken. Misschien kunnen je vrieden en familie helpen met maken van deze keuze. Het zal geen gemakkelijke worden.
22 jaar
1 kwartaal geleden
Wist je dat je vriendin gestopt was met de pil?
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.