Ik ben een meisje van marokkaanse afkomst. Ik heb elke dag ruzie thuis, ga niet naar buiten en doe helemaal niets ik kan ook niets want mijn moeder heeft mijn bankpasje die heb ik nog nooit in mijn handen gehad ik weet niet eens wat mijn pincode is:( ik ben alles zat hier maar kan nergens terecht en zonder gaat dat ook moeilijk, mijn geld word gestolen dus ik zie er 1x in de zoveel tijd €50 van:( Ik heb in het verleden lichamelijk geweld en nu is het meer fysiek geweld ik ben alles zat hier en niemand doet wat:( ik heb al contact gehad met een instantie en met de politie maar die hebben letterlijk&figuurlijk niets gedaan, ja de situiatie nog erger gemaakt!! Ik word gek hier, ik wil iets van mijn leven maken, en niet 24/7 thuis zijn en op bed liggen. Omdat ik niets mag doen. Help please!!! Wat moet ik nu, als zelfs politie en de instanties niets doen??
Zoek een manier om weg te komen. Instanties zijn vaak traag, dus dat is heel lastig. Ik heb wel eens gehoord van Blijf van mijn lijf en heb het nu ook even op gezocht. Deze stichting biedt crisisopvang voor vrouwen en kinderen uit een gezin waar mishandeling plaats vind. Dit gaat om allerlei soorten mishandeling. Op de website staat dat je 6 weken crisisopvang kunt krijgen en dat ze je tijdens die weken naar een oplossing voor daarna helpen zoeken. Als ik jou was zou ik even op de website kijken, want het klinkt alsof deze mensen je kunnen helpen.
hoi meisje, ik kom stomtoevallig op dit forum en zie jouw post. Wat dapper dat je dit op internet zet, daarmee zet je een stap op weg naar de oplossing. Het klinkt alsof je de situatie waar je in zit zat bent, deze graag wilt doorbreken, maar nog niet weet hoe je dat gaat doen. Daarom zou ik niet zomaar weglopen, want zolang je nog niet tot rust bent gekomen, ben je extra vatbaar voor mensen die niet het beste met je voor hebben (zoals loverboys of pooiers). Ik heb een aantal adressen voor je gevonden waar je mogelijk hulp zou kunnen vinden in venlo: http://www.huiselijkgeweld.nl/organisaties/limburg De stap daarheen zul je zelf moeten zetten. Niet opgeven als je niet direct een plek vindt! Als ze je afwimpelen, bedenk dan gewoon dat dit niet de goeie plek voor jou was. En ga door met zoeken! Je familie hoeft hier niest vanaf te weten, maar je zou dit ook met instemming van je familie kunnen doen. Je kunt gewoon vertellen dat je iets wilt veranderen aan de situatie en daarom op zoek gaat naar hulp om tot rust te komen en de dingen op een rijtje te zetten. Doe dit op een rustig moment, waarop de emoties niet al te hoog zitten. Zo beschuldig je hen nergens van en hoef je ook niet stiekem te doen. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je een goede plek vindt en passende hulp!