Ik ben 15 en ik kom uit Costa Rica, ik kwam naar Belgie een jaar geleden en ik leerde nederlands best snel, en ik heb een goede uitspraak maar soms maak ik heel duidelijke fouten en zinsbouw is gewoon altijd een probleem. Nou, ik ben naar Nederland gekomen omdat mijn moeder is getrouwd met een Nederlander en hij wou in nederland samen wonen. Nu ben ik in Nederland en ik dacht dat ik hier blij zou zijn... Ik voel me altijd alsof mensen naar mij kijken en slecht over mij denken, en als ik buiten rondloopt voel me ik heel onzeker en ik haat die gevoel... Ik voel alsof mensen mij niet hier willen en ik mis mijn land en ik voel me hier echt niet welkom... Nou ik ben echt sociaal en ik heb veel vrienden maar die vrienden zijn anders en ik mis mijn oude vrienden... ik heb wel een goede vriend gevonden (een nederlander), met belgen heb ik wel een probleem om ermee te gaan want die zijn gewoon anders... Ik wil echt graag nieuwe mensen moeten maar ik woon in een kleine dorpje en het is best moeilijk, het is ook winter en ik vind het weer best depressief maar binnenkort zal ik wel naar fuifen gaan en nieuwe mensen ontmoeten... Ik heb gewoon een vraag, als jullie een buitenlander zien, wat denken jullie ervan? (wees eerlijk ajb) want ik heb zelf veel ervaringen met andere buitenlanders gehad (vluchtelingen) en ik mag ze echt niet want die zijn meestal aggresief en problematiek en zo ma ja... Ik zet dit op deze forum gewoon omdat het heel erg goed voelt om je gevoelens te kunnen uiten... als jullie wat tips of wat te zeggen hebben zeg het ajb want ik wil het graag horen... :)