Dag TS, In de film kiest Adam er voor te blijven zoals hij is. Is die keuze voor jou ook aan de orde geweest of was dat voor jou geen optie?
Dokters willen graag behandelen om dingen te maken zoals zij vinden dat ze moeten zijn. Die dokter in de film wilde dat ook. Hun keuze, opereren, hoeft niet ook jouw keuze te zijn.
Ze willen van jou een jongen of een meisje maken, maar feitelijk ben jij beide, een heel bijzonder iemand. Bij een geslachtsbevestigende operatie wordt toch een stukje van jouw unieke identiteit weggenomen. Je lichaam wordt dan wel anders, maar je verlangens en je gevoelens veranderen niet.
De vraag is, wat geeft het zijn zoals je nu bent voor beperkingen, problemen wellicht, en wat zijn de voordelen als je voor een optie jongen of meisje kiest? En de nadelen misschien.
Je androgyne uiterlijk maakt je in ieder geval aantrekkelijk voor jongens en voor meisjes. Dat is leuk toch!
Wat ook een punt is, je wilt niet dat anderen er achter komen hoe het met jou zit. In zekere zin begrijp ik dat wel, je wilt geen rariteit zijn en ze gaan op school natuurlijk nieuwsgierig worden naar hoe het er dan uitziet.
Het kan wel zijn dat je dan niet meer moeilijk hoeft te doen met dat verbergen, en er over kan praten. Niet alleen hier dus. Met geheimen moeten leven is nooit leuk.
Je had al seks begrijp ik met een vriendin. Dus je kan een relatie hebben zoals iedereen, ook zoals je nu bent.
Je wilt graag een reactie van iemand in dezelfde situatie. Ik vrees dat je die hier niet zal vinden. Misschien dat er andere mogelijkheden zijn. Die artsen die zich met jou bezig houden zouden toch ook anderen moeten kennen zoals jij. Misschien kunnen ze een gesprek regelen.
Je staat voor moeilijke keuzes. Ik wens je veel sterkte!