Dag TS, Misschien heb je naar het Eurovisie Songfestival gekeken. Dat werd gewonnen door de Oostenrijkse JJ, die zong over zijn ongelukkige liefde. Toen ik hem in de voorrondes zag was hij voor al direct de winnaar tussen al die soms ordinaire, platvloerse en onbenullige optredens. Tot mijn grote voldoening werd hij het dus ook.
Hij was niet de enige die iets moois liet zien, ik noem bijvoorbeeld de Italiaanse inzending, de Litouwse-, en de Israelische-, maar er waren er meer. (Gelukkig!).
Hoe het verder gaat met jou en die S dat weten we nu natuurlijk nog niet, maar als je als jongen verliefd wordt op een andere jongen dan is de kans groot dat het een ongelukkige liefde wordt.
JJ, die eigenlijk Johannes Pietsch heet, vertolkt in zijn song de emoties die hij voelde na de afwijzing van zijn liefde. Verdriet, wanhoop, depressie. Die wilde golven en woeste bewegingen van het bootje waren die hevige emoties en golven van wanhoop die hij ervoer en die hem de controle over zijn leven deden verliezen.
Iedereen krijgt er in zijn leven mee te maken, afgewezen worden, onbeantwoorde liefdes, jij zeker ook. Niet iedereen kan daar zo iets moois van maken.
Er is ook een officiele video van dat lied, te zien op YouTube: Daar zie hem ook letterlijk onder water verdwijnen, symboliserend dat hij het allemaal niet meer aankon en ten onder dreigde te gaan. Hele indrukwekkende video die je zeker moet bekijken.
Een terechte winnaar! Zijn blijdschap nadat hij gewonnen had raakte mij ook emotioneel. Een talentvolle, aantrekkelijke en sympathieke jongeman.
Als het niets wordt tussen jou en S, laat het dan een troost zijn. Uiteindelijk komt het wel weer goed, net als met JJ.