Het is misschien goed om te weten dat dit een voor de wetenschap en nog niet opgelost probleem is. Gevolg hiervan is dat er verschillende klinieken zijn met verschillende behandelmethoden, waarvan de ene misschien niet werkt en de ander wel. Mocht het traject waar je nu in zit niet werken, ga dan op zoek naar een andere waarvan jij het gevoel hebt dat het je verder helpt. Inmiddels is bekend dat jouw probleem inhaakt op het oerinstinct “ik moet nu eten hebben want anders ga ik dood”. Die prikkels negeer je niet zomaar, dat is iedere keer een gevecht van leven op dood. Dus voor elke keer dat je gewonnen hebt: je bent een held. Voor elke keer dat je verloren hebt: je hebt misschien een slag verloren, maar nog niet de oorlog. Verder: bedenk voor jezelf wat het brengt (het vele eten bedoel ik). Soms kan eten een copingsmechanisme zijn, bijvoorbeeld als je verdrietig bent, dan vrolijkt eten je op. Als je dat weet van jezelf, dan kan je op zoek gaan naar andere dingen die nee hetzelfde resultaat geven, bijvoorbeeld een vriendin bellen, grappige filmpjes kijken of muziek luisteren. Hoop dat je er wat aan hebt!