Een jongen bij mij op school heeft sinds kort suikerziekte. Hij is erg dik. Ik hoorde dat het steeds vaker voorkomt bij kinderen. Ik keek laatst schoolfoto's van mijn ouders en iedereen in de klas was dun! Mijn ouders zijn opgegroeid in de jaren 80 en zeggen dat toen alleen een paar grote steden een McDonalds hadden, maar er was geen New York Pizza of KFC en geen energy. In de klas ben ik ongeveer de enige die brood meeneemt en het ook opeet, iedereen loopt in de pauze naar Albert Heijn en koopt croissantjes en energy. Ik moet ook een stuk fietsen dus ben best dun. Als ik zomers ga zwemmen hebben veel jongens van mijn leeftijd al een buikje, meisjes helemaal. Ik maak me zorgen over suikerziekte en wie dat allemaal gaan krijgen. Maar volgens mij boeit het niemand op school.
Misschien moet de redactie bij onderwerpen over ziekte een waarschuwing zetten of zo want ik lees echt de gekste dingen hier
Van de redactie: ik zal dit met onze chief forum oppakken. Onze gedachtengang hier is ook dat jullie elkaar onderling heel goed kunnen corrigeren. Als je van die "rare" dingen echt geloofd is het ook goed dat jullie dit met elkaar kunnen bespreken.