• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Eten, bewegen en gewicht
  4. Joggen, is dat ongemakkelijk?
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Joggen, is dat ongemakkelijk?

14 jaar
1 week geleden
hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken om buiten te starten met joggen maar ik ben dus 14 en het lijkt me best ongemakkelijk.
Alsof iedereen dan naar me gaat kijken terwijl ik waarschijnlijk gewoon normaal aan het rennen ben.
Zijn er hier meer mensen die dit hadden toen ze begonnen met sporten buiten? Werd het minder ongemakkelijk na een tijdje en hebben jullie tips?
3 reacties
14 jaar
1 week geleden
j15 en j22 dankjewel voor jullie reactie.
22 jaar
1 week geleden
Ze kijken wel naar je, maar dat is eerder omdat je beweegt. Het is zonder bijbedoelingen of zo. Net zoals de mensen kijken naar voorbijrijdende auto's, naar vogels, naar vliegtuigen,... Dus je moet je daar niets van aantrekken en daar even aan wennen.

En ja, goede schoenen zijn erg belangrijk, niet duur, wel goed: ze moeten schokken dempen, niet versterken. Voor de rest: gemakkelijke loopkleding dragen, niet te opvallend.

Alleen met honden moet je soms oppassen naar 't schijnt: die willen achter je aan gaan lopen. Honden doen niets liever dan lopen.
15 jaar
1 week geleden
Hey Ts door dat ik al een tijdje op de plaatselijke atletiekvereniging zit was voor mijn de stap om het buiten de trainingen te doen geen probleem.
Dan hier een aantal tips
Zoek een loopmaatje als je samen loopt is het niet zo ongemakkelijk.
Trek luchtige kleding aan en in de winter meerdere laagjes.
Als je er echt voor wil gaan koop goede loopschoenen die zijn heel belangrijk.
Sommige lopen met muziek op dat kan maar doe het wel zo dat je nog hoort wat er om je heen gebeurt.

Ik hoor wel of het wat word groetjes B
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA.