Mooi topic, ik weet dat het normaal is wat hier allemaal staat en zoo weet ikzelf ook weer wat normaal is, zoo hoort het te zijn maar een ding zoals incontinentie bestaat wel, alleen het is zeer zeldzaam, zoo kun je het noemen als je het elke dag hebt. Tot mijn 12e was ikzelf ook gewoon keihard voor mezelf, ik zou nooit in mijn broek moeten plassen dacht ik maar deed het wel tegen mijn zin, bijna elke dag wel wat. Niet uit luiheid of te lang uitstellen want ik leerde er ook wel van als ik voor schut stond met een natte vlek en me doodschaamde. Toen er luiers in huis kwamen schaamde ik me ook daarvoor rond 12 en een half, ik wilde het in principe niet. Ik heb nog 2 weken de kans van m'n ouders gehad om 100% droog te blijven zonder luiers maar ze stonden klaar voor me. Na 2 weken kreeg ik een gesprek met me ouders dat het niet gelukt was, maar wel een goed gesprek, ze vertelden dat ik wel droog wil blijven maar mijn lichaam het niet kan. Dus na 12 jaar vechten om droog te blijven het op te geven en een luier om te doen. Ik ben nu 1 van de weinige jongeren die ze waardeert denk ik alleen niet bij sporten zoals voetbal en mountainbiken dan draag ik een boxer.