Hopelijk heb je een goede dag gehad. Goh dan moest je moeder wel erg overtuigd zijn dat je een zwakke blaas hebt door te pushen dat het beter voor je is om een luier te gebruiken. Dan moet ze je nat gezien hebben. Ik heb er in het begin ook wel wat stress voor gehad, bij ons in huis werd er nooit gepraat over luiers al was het bekend in huis dat ik dagelijks ongelukjes had. Op een dag moest ik gewoon zelfstandig alleen naar de dokter. Daar werd ik voor het eerst verrast dat ik nog in een luier kon. Ja op gezegd en de dokter ligte mijn moeder officieel in dat er luiers in huis komen voor het eerst. Ging allemaal best snel en georganiseerd, gelijk na de dokter moest ik doorlopen naar de apotheek eronder waar gekeken werd wat de juiste luier voor me is. Ik heb daar constant met een rood hoofd gezeten, ik was nog nooit in een apotheek geweest en voor dit. Ze kwamen met een groot meetlint die om mijn heupen gingen, om echt de maat op te meten voor pampers. Ik dacht echt ojee, ik word als 12 jarige echt aangepakt. Maar ik voelde me ook wel verzorgd en begrepen. Voordeel dan is dat ze alles met je doorpraten, zelfs hoe je ze omdoet. In de apotheek is mij geleerd dat je ze gewoon op de wc om kan doen. Je doet de deksel dicht, legt de luier op de deksel, gaat erop zitten, verschuift wat, en zet de plakkers vast. Nu doe ik het staand alleen. De eerste luier moest ik ook aan Donald Duck denken. Maar ik deed het zelfstandig en de dag ervoor hat ik nog het gevoel van een natte boxer gevoeld. Dus ik stond er zelf achter dat het om moest.
De eerste luier had ik zelf op school aan en wilde hem ook eigenlijk niet gebruiken. Ik stak ook netjes mijn vinger op onder de les toen ik voelde dat ik nodig moest plassen. Maar het stuk lopen tussen het lokaal en de wc hield ik het niet meer. Ik vond het ook vreselijk de eerste keer maar liep gewoon door naar de wc's zonder te stoppen. Was appart om in de wc aan te komen en niet meer te hoeven. Voordeel van onder de les is dat er verder niemand is en ik had voor de eerste keer een luier aan, ik kon toen rustig even kijken wat het gedaan had aan de buitenkant van de luier voor het fijt dat ik erin geplast had. Ik merkte in de wc dat ik me al droog voelde en dat het plasje nauwelijks schade is voor de luier, ik weet sinds dag 1 dat ik gewoon kan doorgaan met dezelfde luier. Binnen 5 minuten zat ik weer in de les met dezelfde luier en dacht bijmezelf dit is 100% droger dan al die natte onderbroeken die ik ooit heb gehad, dus blij.