• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie

Er wordt veel gezocht naar

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Je lichaam
  4. Luiers voor in het ziekenhuis
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Luiers voor in het ziekenhuis

11 jaar
6 maanden geleden
hoi hoi hoi , ik ben een meisje of jongen die binnenkort in het ziekenhuis opname heeft, maar ik heb een probleem, dat niet zindlijk ben in de nacht, het zou verveeld zijn als een nat bed heb in het ziekenhuis , nu gebruik luiers voor in de nacht zijn dat juiste luies voor in het ziekenhuis of moet zelf mee nemen. groetjes ....
36 reacties
22 jaar
2 weken geleden
In het ziekenhuis hebben ze gewoon luiers in alle vormen en maten. Geen enkel probleem daar. Ik zou het wel aangeven, scheelt weer een keer je hele bed verschonen midden in de nacht.
15 jaar
3 maanden geleden
Vet gaaf is dat om zo jezelf te bevredigen,ik doe dat dan met een incontinentie broek met luier.
Tip wil ik jullie meegeven om wat olie van durex op de luier te doen want dat stimuleert nog beter.
15 jaar
3 maanden geleden
@j.14 doe ik ook zo dat met zo'n plastic broek aan heb ik bij de zorgwinkel vandaan.
Heb dat zelf daar gevraagd was wel een beetje lastig om dat te vragen maar was best discreet wel gelukkig.
Het is er eentje waar elastiek in zit voor in de taille en de pijpjes rond de benen,ziet er niet uit het is net een pofbroek maar dat ziet niemand.
Deze is waterdicht en als het gedaan is dan spoel ik hem uit.
14 jaar
3 maanden geleden
Heb zo'n broek thuis waar ik de bekkenstoot mee ga doen dat is anders dan jezelf aftrekken zeg maar .dan ga je gewoon op en neer op een kussentje ofzo dat vind ik veel fijner zo.
17 jaar
6 maanden geleden
Goh respect voor jullie die een operatie hebben ondergaan. Hopelijk niet veel pijn gevoeld.
Heb op me 10e welleens een nachtje in het ziekenhuis gelegen omdat ik uitgedroogd was. Te weinig gedronken. Ik wist zelf al dat ik ongeveer tussen mijn 5e en 12e slecht mijn plas kon ophouden. Ik had er veel last van als ik ergens nat rondliep dus dacht misschien moet ik een keer een tijd niet drinken waardoor ik in het ziekenhuis belande. Gek genoeg durfde ik niet tegen het personeel van het ziekenhuis te zeggen dat ik mijn hele leven al in m'n broek plas. Later toen ik thuis was, besefte ik: als je er met iemand over wilt praten moet je het daar doen.

16 jaar
6 maanden geleden
Heb ook een paar dagen in het ziekenhuis op urologie gelegen na operatie aan me teelballen,daarna 2 dagen een doorzichtige broek gedragen waar ik zelf overheen moest stelen tot ik sperma had ,alleen als ik ging plassen moest ie uit,dus voor dit soort medische redenen zijn ze nuttig.
Vond het afknellen om me benen vervelend van dat elastiek ja.
11 jaar
6 maanden geleden
Hoi meisje 18 kunt u meer vertellen over dat transparant broekje , wanneer gebruiken jullie zo broekje bij patiënten
En hoe ziet jet er uit

Ik loop stage op urologie hier wordt idd bij de patiënt een transparant broekje gebruikt om het volume van afscheid af te meten,soms krijgt de patiënt van te voren vaseline aangebracht om knellend elastiek te verzachten bij de bovenbenen!
19 jaar
6 maanden geleden
Verleden jaar heb ik prostaat operatie gehad en heb toen een week een transparante luierbroek broek aangehad zonder een luier welliswaar.
18 jaar
6 maanden geleden
Graag reageren ik op de vraag hetgeen jongen 17 stelt.
Om te verduidelijken waarvoor de cliënten voor een onderzoek een medische " luierbroek" aankrijgen is om te kunnen zien wanneer de cliënt begint te vloeien,soms is dat beginnend druppelen zo kan je het beter in kaart brengen voor een operatie of behandeling.
17 jaar
6 maanden geleden
Kunnen ze bij de urologie in het ziekenhuis ook dingen bedenken om het urineverlies te verminderen dan ? Of meten ze alleen? Ik ben zelf nooit naar de uroloog in het ziekenhuis gestuurd, wel was ik zoo vroeg als 6-7jaar mijn bekkenbodem aan het trainen bij fysio, voor het urineverlies, misschien wel in samenwerking met het ziekenhuis maar dat zou ik aan mijn moeder moeten vragen. Het was in een normaal gebouw.

Transparant broekje heb ik nooit geprobeerd, ik heb ze wel gezien online maar ik vulde zelf in: in mijn hoofd dat het broekje enorm zal zweten. Ik draag sinds mijn 12e een luier. Mijn eerste reactie daarop was: dat is zoo vreselijk fout 12 jaar en dan een luier voor het aller eerst of iets absorberend.

Misschien nog wat te stoer, ik beloof mezelf tussen 5 en 12 elke dag droog te blijven maar bleef nat worden. Daarom was het tijd om op m'n 12e dat op te geven en een luier te krijgen van apotheek medewerker hier.

Ik vindt het daarom vreemd dat ze bij de uroloog werken met alleen een transparant pvc broekje. Dat lijkt me dan een ballon vol met plas als het mis gaat. In een transparant pcv broekje kan ook een incontinentie inlegger. Voor mij is dat iets wat het ongedaan maakt als je de wc niet redt. In je broek geplast maar toch droog kunnen voelen waardoor je er niet zoveel last van hebt op school bijvoorbeeld.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.