• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Je lichaam
  4. Je lichaam
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Zonder topje gezond tijdens vakantie

14 jaar
2 kwartalen geleden
Training begint weer en dan douchen we samen. Maar ik heb deze zomer veel gezond zonder topje en heb alleen witte billen. Vinden jullie dit raar als een teamgenoot daar bruin is?
55 reacties
20 jaar
2 kwartalen geleden
@M14 Is het ook!!!!
14 jaar
2 kwartalen geleden
En ze vonden het ook stoer van mij.
20 jaar
2 kwartalen geleden
@M14 Dan is het al wat logischer 😉
14 jaar
2 kwartalen geleden
Haar zusje van 12 vond het geen probleem dat ik het zag want ze was ook in de kamer.
18 jaar
2 kwartalen geleden
M20 misschien gaan ze er dat gezin anders mee om als naturisten zijnde
22 jaar
2 kwartalen geleden
Meisje 14: Ik was 16 jaar en had best grote borsten. Ben toen met mijn beste vriendin naar het strand gegaan en heb toen voor de eerste keer topless rond gelopen.
Daarna heb ik nooit mee een bovenstukje aangehad. Ook niet toen ik met mijn moeder naar het strand ging (was toen mijn bovenstukje "toevallig" vergeten !!)
20 jaar
2 kwartalen geleden
@M14 Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Wanneer je het normaal vindt dat jouw vriendin haar naakte gezinsleden aan jou laat zien, omdat ze op vakantie toch ook naakt waren, dan geldt datzelfde toch ook voor eventuele foto’s van jouw blote borsten? Zou je dat fijn vinden? Om die thuis op de salontafel te zien liggen tussen de koffiekopjes van je moeders vriendinnen?
20 jaar
2 kwartalen geleden
Ander meisje van 20: ik heb geen probleem met het laten zien van naaktfoto's aan familie, kennissen en vrienden, maar niet aan wildvreemden, dat gaat een beetje te ver en komt eigenlijk ook nooit voor.
Mijn vriendinnen zeggen weleens van zo, zo, aan je broer zijn pik te zien is hij daar in ieder geval al volwassen, hihihi, hij weet dat ze dat tegen mij vertelden en was trots op zichzelf.
14 jaar
2 kwartalen geleden
Daar hebben ze geen foto's van zover ik weet.
20 jaar
2 kwartalen geleden
@M14 Jij hebt op vakantie ook topless rondgelopen, zou je het ik vinden wanneer je ouders de foto’s aan iedereen laten zien?
14 jaar
2 kwartalen geleden
Ze lopen de hele vakantie rond in hun blote kont dus maakt weinig uit dat ik de foto's heb gezien.
18 jaar
2 kwartalen geleden
M14
Dat vind ik wel een beetje raar. Die foto's zijn toch een soort van privé. Ook al zijn ze jonger dan haar.
20 jaar
2 kwartalen geleden
@M14 Beetje stout van haar om de blote foto’s van haar broers en zus te laten zien 😉
14 jaar
2 kwartalen geleden
Ik heb haar vakantie foto's gezien was best raar haar broers en zusje bloot te zien.
15 jaar
2 kwartalen geleden
ik zit met 4 andere meisjes in de klas en 1 is altijd volledig bruin, ik zelf ben aan de bovenkant bruin, ik zon zonder topje, en de andere meisjes hebben allemaal tanlines. 1 keer meegeweest naar een naaktstrand met het meisje dat volledig bruin is en sindsdien durf ik sneller topless te gaan.
23 jaar
2 kwartalen geleden
Als je van thuis naturistisch bent opgevoed dan is naakt zijn eerder normaal dan uitzonderlijk, maar dit wil ook niet zeggen dat je altijd en overal naakt bent of wil zijn.
18 jaar
2 kwartalen geleden
M14
Zij is gewoon met haar ouders aan naturism gewend geraakt en weet dus niet anders. De meeste hebben rond de puberteit wel schaamte omdat alles gaat groeien. Misschien heeft zij nog wat tips voor jou, zodat jij het leuk gaat vinden om topless te blijven zonnen. Misschien kan je een keer met haar meegaan naar een naaktstrand als jij durft. Samen lol hebben zonder schaamte.
14 jaar
2 kwartalen geleden
Best raar ze is altijd verlegen en stil maar ze gaat al jaren naar een naaktcamping. Was me nooit opgevallen. En we zien elkaar jaren naakt bij het douchen.
18 jaar
2 kwartalen geleden
M14
Ze zal dan toch ook nooit moeilijk hebben gedaan met het bloot zijn in jullie team.
14 jaar
2 kwartalen geleden
We hebben na de wedstrijd gedoucht de stille in ons team was overal bruin. En wist niet dat ze naar een naaktcamping ging tijdens de vakantie.
Zie haar morgen weer om bij te kletsen!
14 jaar
2 kwartalen geleden
Wedstrijd gehad we hebben gedoucht. En ik dacht dat ik de enigste met bruine borsten was. Maar ons liefste en stille meid was helemaal bruin. Wil haar nog prive spreken.
14 jaar
2 kwartalen geleden
Bij wie ik het kon zien hadden witte borsten.
20 jaar
2 kwartalen geleden
@TS Zorgen gemaakt voor niets dus. Waar ik nu wel een beetje nieuwsgierig naar ben, heb je dan je ogen ook goed de kost gegeven om te checken welke tanline anderen na de zomer hebben?
14 jaar
2 kwartalen geleden
We hadden vandaag LO en toen ik een sportBH aan deed zei niemand wat terwijl ze wel topless heb gezien. Had ook geen haast om het aan te trekken.
14 jaar
2 kwartalen geleden
Gewoon vaak topless of naakt op vakantie. Ken toch de mensen daar niet die me zien. Vinden mijn ouders ook
22 jaar
2 kwartalen geleden
We doen tegenwoordig allemaal moeilijk, wat mij opvalt is dat jongere meiden vaak in witte of gele bikinibroekjes of strings lopen maar zodra ze het water uitkomen de schaamlippen volledig zichtbaar zijn incl. of ze kaal of wat schaamhaar hebben. Dit heeft helaas vaak een werking op het gene wat ik in mijn broek heb zitten.
23 jaar
2 kwartalen geleden
M20, daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik kan me heel goed voorstellen dat jongere meisjes zich laten beïnvloeden door vrienden, klasgenoten enzovoort en bang zijn voor hun reacties of om er niet meer bij te horen. Ik deed het wel op die leeftijd omdat ik had geleerd me niet altijd van iedereen iets aan te trekken, maar heb ook genoeg commentaar gehad voor iedereen eraan gewend was dat mijn tietjes bloot waren. Het leverde me ook de bijnaam Tietjes op, die wel een paar jaar in gebruik is geweest.
20 jaar
2 kwartalen geleden
Ach ja, dan ben je een uitzondering, als niemand er mee begint zal er ook niemand volgen.
13 jaar
2 kwartalen geleden
Ik heb topjes gedragen zonder bh aan tijdens de vakantie en vond dat al spannend. Maar het was ook erg warm.
23 jaar
2 kwartalen geleden
Ander J23, ik begrijp je, maar ik krijg nooit negatieve reacties, ook niet op de Nederlandse stranden. Je begint sowieso ook steeds meer string bikini's hier op de stranden te zien en af en toe ook meiden zonder topje.
23 jaar
2 kwartalen geleden
M14 heeft gelijk dat ze dat hier niet wil. HIer ben je toch meer een uitzondering, dat is ook de reden waarom ik zelf enkel nog in het zuiden af en toe een zwemstring draag.
20 jaar
2 kwartalen geleden
@TS Wat ik wil zeggen is dat je op vakantie net zo goed een bekende kunt tegenkomen. Of dat je terug thuis iemand tegenkomt die jou op vakantie in je bikinistringetje heeft gezien. Dat is mij ook al overkomen.
18 jaar
2 kwartalen geleden
M14
Misschien reageert m20 ook nog. Maar ze bedoelt dat je ook op vakantie bekenden tegen kan komen. Ik denk dat zij daar ervaring mee heeft.
Ha gewoon topless als jij dat wilt.
14 jaar
2 kwartalen geleden
m 20 ik net gezegd dat ik thuis ben en niet op vakantie!
20 jaar
2 kwartalen geleden
Dat kan op vakantie ook, geloof me 🤭
14 jaar
2 kwartalen geleden
Maar hier kan ik bekende tegenkomen.
20 jaar
2 kwartalen geleden
@TS Dat bedoel ik toch, wat als het nu nog strandweer wordt in Nederland, ga je dan heel preuts weer je topje dragen, of durf je nu hier ook topless?
14 jaar
2 kwartalen geleden
Weet ik niet. Maar we zijn al thuis.
20 jaar
2 kwartalen geleden
@TS En wat doen we straks wanneer we nog een mooie nazomer krijgen?

@M16 Wat houdt je tegen?
23 jaar
2 kwartalen geleden
Mijn vriendin draagt op het strand zelden een bovenstukje. Ze ziet liever mooi gebruinde borsten en billen. En eerlijk, ik vind dit ook niet erg. Dus, gewoon doen waar jij je het best bij voelt.
16 jaar
2 kwartalen geleden
Ik zou het ook eens willen proberen.
14 jaar
2 kwartalen geleden
Mijn bestie weet het en vond stoer van me.
20 jaar
2 kwartalen geleden
@TS Zo herkenbaar. Eerst ben je nerveus en terughoudend en daarna wil je niets anders meer.
14 jaar
2 kwartalen geleden
TS hier. Zonder topje voelde wel erg vrij.
18 jaar
2 kwartalen geleden
J12
Jij schrijft hier op het forum al heel lang (ik hoop dat je ook elk jaar ouder wordt en niet 12 blijft) dat je naturist bent. Dus zij hebben je toch al eerder naakt gezien.
23 jaar
2 kwartalen geleden
Ja tanlines, of bij TS, gebrek er aan, in het begin van het seizoen altijd een issue! Vorig jaar eerste keer string op strand (in het zuiden) en natuurlijk tanlines die met douchen na de training niet te negeren waren. Duurt enkele weken en dan is het over. Nu weer juist hetzelfde bij de eerste trainingen.
12 jaar
2 kwartalen geleden
Bij ons gaan de wedstrijden en trainingen ook weer beginnen en ik ben geheel streeploos bruin en zal daar ook wel vragen over krijgen
14 jaar
2 kwartalen geleden
Vraag aan experts: Bikini aan of niet laat maar
20 jaar
2 kwartalen geleden
Toen ik veertien was ontdekte ik pas in Frankrijk dat ik mijn bikini vergeten was. De eerste dag aan het strand dan na lang twijfelen toch maar mijn zomerjurk uitgetrokken en in mijn zwarte string gezwommen en gezond. De dag erna in een lokaal winkeltje op zoek naar een leuke bikini kwam mijn moeder met een simpele zwarte string aanzetten onder het motto dat niemand nog door zou hebben dat ik een dag eerder in mijn onderbroek rond had gelopen. Daar zat trouwens ook wel een eenvoudig triangel topje bij, maar dat was nogal aan de grote kant voor mij en heb ik misschien twee keer gedragen in het zwembad. Zo had ik dus na de vakantie ineens en een bruine kont en bruine tietjes. Daar werd wel even wat giebelig over gedaan, maar niemand deed vervelend of zo. Toen ik in september met vrienden naar het strand ging werd er wel gevraagd waarom ik daar een gewone en complete bikini aan had. Omdat ik daar zelf ook geen ander argument bij had dan dat ik het raar had gevonden om met hun erbij in mijn string rond te lopen werd ik wel uitgelachen. Heb toen ter plekke mijn bikini gewisseld en nooit meer omgekeken.
14 jaar
2 kwartalen geleden
@m16 sorry ik ben topless wezen zonnen en zwemmen en afwassen op de camping.
16 jaar
2 kwartalen geleden
Ik begreep hem niet, ik dacht, ja natuurlijk is het gezond om geen topje te dragen? Waarom zou het ongezond zijn? Haha
Ik zon in het buitenland topless, als we hier naar het strand gaan niet, heb dan de angst dat jongens foto's gaan maken en rondsturen. Ook geen string bikini dicht bij huis. Een rokje zonder string of wat dan ook eronder durf ik wel en doe ik best vaak, ik ben raar
14 jaar
2 kwartalen geleden
Bedankt het is inderdaad het makkelijkst om gewoon te zeggen.
Er waren een paar meer maar die waren Frans.
18 jaar
2 kwartalen geleden
Gewoon zeggen dat jij topless zont. Maar ik denk dat zij dat ook wel weten als zij jou bruine bolletjes zien.
In de jaren 80 en 90 was het normaal om topless te zonnen. Als er meer meiden het nu gaan doen, doe ik ook mee. Ik durf het helaas niet in mijn uppie.
Was jij, TS, alleen of waren er meer?
20 jaar
2 kwartalen geleden
Nee, niet vreemd, maar stoer. Volgend jaar ook iets aan die witte billen doen 😎
21 jaar
2 kwartalen geleden
Je hebt vast je antwoord al klaar als je een vraag krijgt. Dat is het belangrijkste.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.