• Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • JOU Academie
Zoeken
LinkedInInstagramTikTokYouTube
Zoeken
  • Forum
  • Wat kun je doen?
  • Video's
  • Thema's
  • Locaties
  • Over ons
  • Voor ouders
  • Voor professionals
  • Werken bij JOU
  • Contact
  1. Home
  2. Forum
  3. Je lichaam
  4. Je lichaam
Vorige pagina
WhatsApp

Heb je vragen of wil je gewoon iets kwijt?

Ons team is er voor je. Bijvoorbeeld als je meer wilt weten over de activiteiten die wij organiseren. Maar zeker ook als we je kunnen helpen met je school, stage of bijbaan. Of als er gedoe is: online, met vrienden, thuis of op school. Laat het ons weten.

App met onsKom bij ons langs

doe mee & ontdek

• Activiteiten
  • Stel anoniem je vraag
  • Kom bij ons langs
  • Video's

Meer over jou

• Over ons
  • Werken bij
  • JOU Plekken
  • JOU Academie
  • Onze partners

Check onze socials

LinkedInInstagramTikTokYouTube
  • Privacy policy
  • Cookies
  • Klachten en bezwaar
  • © 2026 Jou
Vorige pagina

Piercing, tattoo mag van ouders?

18 jaar
2 weken geleden
Ik wil wel graag een paar kleine tattoos uiteraard met betekenis. Nu mag dit niet van mama. Ze heeft letterlijk gezegd als je era zet moet je ergens anders gaan wonen. Dus wacht ik wel. Maar nu kwamen mijn vriendin en ik op het idee om te vieren da we 1j amen zijn om allebei een helix te zetten. Ze wouw er nog een. Maar dit mag ook niet van mijn mama. Omdat dat in de bijbel stazt.we geloven allemaal in de here Jezus etc. Maar mama is wzt meer directer. Terwijl ik wat losser ben in sommige dingen. Nu is mijn vraag gewoon toch een piercing zetten in mijn oor. En mama komt er wel overheen? Of niet? Hebben jullie ook zoiets gelijkaardig meegemaakt?
10 reacties
22 jaar
2 weken geleden
@TS, heb je een helix durven zetten?
23 jaar
1 maand geleden
M22, In de reacties wordt een Bijbeltekst genoemd: Oude Testament (Leviticus 19:28). Zoek daar eens wat over op voordat je weer begint te blaten, en niet bij TikTok. TikTok is niet echt een serieuze informatiebron. Vermaak voor kinderen en volgens sommigen een instrument van China om de westerse jeugd dom te houden.
Leviticus is een soort wetboek in de Bijbel. Sommige gelovigen gaan er van uit dat je al die wetten altijd letterlijk moet volgen. (Zoals zij die uitleggen). Bij rechtszaken gaan rechters altijd uit van de bedoeling van de wet, niet van de letter van de wet. Dat zouden die fundamentalistische gelovigen, van welke soort dan ook, ook eens moeten doen.

Dat een glimmend dingetje in het oor bij jongens misstaat is jouw persoonlijke mening, maar jij vindt jongens in het algemeen lelijk. Dus daar moeten we ons maar niet te veel van aantrekken.
Als mensen auto's zouden zijn dan zijn vrouwen bestelauto's en jongens sportwagens. Ook een mening.
18 jaar
1 maand geleden
Hey iedereen TS hier.
@j23 Mijn mama is een wel lief. Maar ze is Italiaanse wat wilt zeggen dzr ze wel haze temperamentje Heeft. Ik weet niet of ze me echt uit huis zou zeggen maar ik weet wel dat ze in schok zou zijn. Daarom zal ik die tattoos del zetten als ik ben getrouwd het mag toch van mijn vriendin. Gewoon een paar kleine hier en door op mijn arm. Niet groter 5op4cm. Maar die helix in mijn oor uiteraard is gewoon een ander verhaal omdat mij' vriendin nog eentje wilt en dan kunnen we er 1 samen zetten. @m22 over de de bijbel het ding van tattoo is dzr er blijkbaar bloed bij vrij komt dit geeft toegang tot de geestelijke wereld. En als die tatoeëerder een oocultidt of satanist is zet Je deuren open naar demonen. Of het echt zo is da weet ik niet. Ik snap het ergens wel. En over piercingen mogen niet omdat er in de bijbel staat dat als je een piercing hebt beteken hrt dzt je een slaaf bent. Maar we zijn kinderen van god geen slaven. Maar ik vind het allemaal een klein beetje overwegen. Maar ik moet wel luisteren naar mijn mama. Maar ik denk dat een piercing minder erg is dan een tattoo? En het zou leuk zijn voor mijn vriendin.
22 jaar
1 maand geleden
Ik persoonlijk vind tatoos en piercings lelijk. Ik kan mij geen enkele tatoo herinneren die die persoon een visuele meerwaarde gaf, meestal integendeel: het ziet er bij de meesten marginaal uit. Voor piercings vind ik alleen fijne oorbelletjes bij meisjes goed staan. Verder niets: niet in de neus, lip, wenkbrouwen, of erger nog: tepels en schaamlippen. Bij jongens helemaal niets.

Maar iedereen mag bij zichzelf doen wat hij of zij wil.

Over tatoos: je zou kunnen beginnen met een valse tatoo, zo'n opkleefding, of iets dat je doorheen een mal intekent met een alcohol viltstift. Dan kan iedereen eraan wennen, inclusief jijzelf. En als je na een paar dagen of weken zou merken dat het toch niet het-van-het is, dat het een idee-fixe was, dan wis je het gewoon af en klaar. En je kan wisselen van motieven.

Ik zie niet goed in wat de bijbel ermee te maken heeft? Ik kan mij niet indenken dat het toen al een topic was? Dat er toen al vrouwen met een tribal rondliepen op hun onderrug, en dat Jezus zich daarover zou gaan beklagen? Misschien kan iemand een origineel Tiktok videootje tonen waarop hij dat uitlegt?
22 jaar
1 maand geleden
@j23, herkenbaar. Ik mocht dat ook niet en nu heb ik er veel (4x lobe, helix, forward helix, neusvleugel, tong en frenum; gehad: navel en tragus).

@ts, is een piercing of tattoo op een niet zichtbare plek een optie?
Wellicht probeert je moeder het groot te maken in de hoop dat je het niet doet, maar dat ze het uiteindelijk niet doet. Het lastige is dat we je moeder niet kennen. Misschien verstandig om een plan B te maken als je moeder niet meer wilt dat je thuis blijft wonen.

23 jaar
1 maand geleden
Ik wilde oorbellen toen ik dertien was… Mocht niet. Mijn ouders zijn niet echt gelovig of zo, maar vonden het gewoon een slecht idee. Ik zou alleen nog maar meer gepest worden. Dus heb ik inmiddels riant meerderjarig zeven oorbellen en twee neuspiercings (en dan nog een paar die ze niet zien en dus ook niet weten). Misschien zou ik die niet allemaal hebben als ik op mijn dertiende gewoon een paar oorbelletjes had gemogen. Misschien bruikbaar als argument.

Overigens vind ik zelf tatoeages niks voor mij, ik kan me geen plaatje voorstellen dat ik het allermooiste ga vinden voor mijn hele leven… Maar iedereen zijn mening, dat moet je voor jezelf bepalen.
17 jaar
1 maand geleden
Ts je bent 18 dus in feite heeft je moeder niet zo veel meer over je te zeggen.
Maar je het huis uit zetten is wel een akelig dreigement.
Als ik jouw was zou ik wachten tot je uit huis gaat wonen.
Maar een tatoeage in je oor zou ik zeker niet doen. Dat is volgens mij één van de meest gevoelige plekjes op je lichaam.
En je kunt het nooit meer verbergen voor je moeder.
Je schreef ook nog dat jullie heel gelovig zijn en dat het daarom niet mag van je moeder.
Wel gek dat ze dan dreigt met uit huis zetten🤔
Ik dacht dat één van de meest belangrijke van de 10 geboden toch is: Heb je naasten lief.
Of iets dergelijks?
23 jaar
1 maand geleden
Er zijn genoeg Christenen met piercings en/of tatoeages. Maar inderdaad, wie het Oude Testament (Leviticus 19:28) strikt volgt, zal piercings en tatoeages afwijzen.

Voor mij gaat het meer om hoe je als persoon bent, hoe je leeft en hoe je anderen behandelt om te zeggen of iemand een goed Christen is. Er zijn veel goede mensen met piercings en/of tatoeages, er zijn veel slechte mensen zonder, en persoonlijk hecht ik niet teveel waarde aan één zinnetje van meer dan 2000 jaar geleden in het Oude Testament. Jij bent niet verkeerd bezig als jij een piercing of tatoeage neemt, en je moet doen waar jij je goed bij voelt. Je moeder zal er misschien niet blij mee zijn, maar alleen jij bepaalt wat er met je lichaam gebeurt. En als jij een piercing of tatoeage laat zetten, dan komt ze daar heus wel weer over heen.
15 jaar
1 maand geleden
Zolang je bij je ouders woont, gelden er (huis-) regels. Daar zul jij je aan moeten houden. Lullig. Maar aan regels ontkom je niet. School, werk, verkeer... de hele maatschappij. Dat is zelfs in een kudde of roedel. Als jij op jezelf woont (of met je vriendin) dan "bepaal" jij de regels. Ik kan en mag ook niet alles. daar moet ik mij bij neerleggen. Soms praten we en komen we tot een compromis. Meestal is nee ook echt nee.
13 jaar
1 maand geleden
Wouw is een vogel volgens mijn vader.
Plaats je reactie

Vul minimaal 3 karakters in.

@

Je e-mailadres is niet zichtbaar voor anderen.

@

Je e-mailadres wordt alleen gebruikt om je deze mails te kunnen sturen en nergens anders voor. Je kan je altijd weer afmelden via een link in de mail.

Ik heb de privacy-informatie gelezen en ga ermee akkoord

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.