Ik persoonlijk vind tatoos en piercings lelijk. Ik kan mij geen enkele tatoo herinneren die die persoon een visuele meerwaarde gaf, meestal integendeel: het ziet er bij de meesten marginaal uit. Voor piercings vind ik alleen fijne oorbelletjes bij meisjes goed staan. Verder niets: niet in de neus, lip, wenkbrouwen, of erger nog: tepels en schaamlippen. Bij jongens helemaal niets.
Maar iedereen mag bij zichzelf doen wat hij of zij wil.
Over tatoos: je zou kunnen beginnen met een valse tatoo, zo'n opkleefding, of iets dat je doorheen een mal intekent met een alcohol viltstift. Dan kan iedereen eraan wennen, inclusief jijzelf. En als je na een paar dagen of weken zou merken dat het toch niet het-van-het is, dat het een idee-fixe was, dan wis je het gewoon af en klaar. En je kan wisselen van motieven.
Ik zie niet goed in wat de bijbel ermee te maken heeft? Ik kan mij niet indenken dat het toen al een topic was? Dat er toen al vrouwen met een tribal rondliepen op hun onderrug, en dat Jezus zich daarover zou gaan beklagen? Misschien kan iemand een origineel Tiktok videootje tonen waarop hij dat uitlegt?