Hi, ik ging een paar maanden geleden voor het eerst naar een naaktstrand, het Laakse Strand. Na een tijdje liep ik naar een rustiger stukje omdat ik me daar wat meer op mijn gemak voelde.
Daar kwam een volwassen man van 30+ naar me toe. Hij raakte me zonder toestemming op een intieme plek aan en maakte seksuele opmerkingen. Ik zei dat ik dat liever niet wilde en ben daarna teruggelopen naar het drukkere gedeelte.
Ongeveer een halfuur later wilde ik naar huis. Toen merkte ik dat die man mij blijkbaar had opgewacht. Hij bleef naar me kijken en liep vervolgens achter me aan richting de uitgang. Hij bleef seksuele dingen vragen, bood zelfs geld aan en vroeg waar ik woonde, terwijl ik al duidelijk had gemaakt dat ik geen contact met hem wilde.
Ik was op dat moment behoorlijk in shock en wist eigenlijk niet goed hoe ik moest reageren. Achteraf vraag ik me vooral af: is dit iets wat vaker voorkomt op naturistenstranden, of was dit gewoon heel ongepast gedrag van deze persoon?
Ik wil door deze ervaring eigenlijk niet meer alleen naar een naaktstrand, terwijl ik naturisme zelf wel prettig vind.